Az utolsó előtti pillanatban lehet, hogy elhappolják a Hybrid Tech befektetőcsoport elől a Fiskert.
Lehet, hogy végre pozitív fordulatot vesz a Fisker luxusautógyár sorsa. Rájuk is férne: első modelljük, a benzin-elektromos hajtású Karma gyártását csak a 2009-es bemutató után két évvel tudták elkezdeni a finn Valmetnél. A végtermék pedig, az ígéretekkel ellentétben, egyáltalán nem érte meg az árát: nehéz volt, az ígértnél többet fogyasztott és a kidolgozása sem igazán felelt meg az elvárásoknak. Ám a Sandy hurrikán során kigyulladt autók körüli botrány, majd az akkumulátorokat gyártó A123 Systems csődje kényszerítette térdre végleg a Fiskert.
Tavaly év végén csődvédelmet kértek az amerikai kormánytól, de ez sem segített. Végül árverésre bocsátották a cég maradványait. Ezeket a hongkongi érdekeltségű Hybrid Tech befektetőcsoport szerezte meg, 25 millió dolláros ajánlattal. Azonban könnyen lehet, hogy a Fisker végül mégsem az övék lesz: a Wanxiang, Kína legnagyobb autóalkatrész-gyártója bejelentkezett egy 24,7 milliós ajánlattal. Ez önmagában még nem jelentene semmit, de a kínaiak többek között kiegyenlítenék a cég tartozásainak egy részét. Ez máris kedvező helyzetbe hozná őket a hongkongiakkal szemben.
Alaposan kidolgozott terve van a Wanxiangnak a Fisker jövőjére nézve. Újra beindítanák a Karma gyártását, ezután pedig egy, általuk csak második generációsnak nevezett hibrid hajtású modellt vezetnének be. Ez minden bizonnyal a már majdnem kész Atlantic, amelyből egy ötajtós kivitelt is terveznek.
A távolabbi jövőben Michiganbe költöztetnék a teljes gyártást, amihez már most lenne partnerük. A General Motors egykori fejlesztési igazgatója, Bob Lutz vezetésével egy kis manufaktúra Corvette V8-ast épít a Karmákba, VL Destino néven. Ha a Wanxiang kezébe kerülne a Fisker, közös gyártósoron készülhetnének az elektromos és a benzines luxusautók.
A vételi szándékot alátámasztó anyagban egy új padlólemez tervei is láthatóak, amelyre háromféle ötletet vázoltak fel a kínaiak: egy pick-upot, egy egyterűt és egy terepjárót. A végső ütőkártya pedig az, hogy a Wanxiang vette meg az A123-at, amely a Fisker kizárólagos akkumulátor-szállítója volt, amíg csődbe nem ment.
A befektetők is támogatnák az üzletet, de a Fisker nem lelkesedik érte. Állításuk szerint „a Wanxiang most abból a csődből akar hasznot húzni, amiben ők maguk is vétkesek”. Itt az A123 megvételére utalnak, de nincs igazuk. A kínaiak hónapokkal a luxushibridek gyártásának leállítása után szerezték meg a céget, amikor már amúgy sem lett volna szükség új akkucsomagokra. Jelenleg a bíróság döntésére várnak a felek.