Sokáig úgy tűnt, bár közel készre fejlesztették, mégsem kerülhet sorozatgyártásba az R8 elektromos változata, az e-Tron. Most mégis azt ígérik, hamarosan elkészül, és még a korábbi ígéreteket is túlszárnyalják vele. Ugyanakkor egy másik hasonló projekt, a versenyautóból fejlesztett utcai hibrid sportautó eltűnt a vállalat terveiből.
A hirtelen irányváltás az Audi fejlesztési részlegénél végbement változásoknak köszönhető. Amennyire tudni lehet, a korábbi fejlesztési igazgató, Woldgand Dürheimer kirúgásának hátterében épp az a tény állt, hogy az összes villanyautó-fejlesztést leállíttatta, köztük a csaknem kész R8 e-Tronét is. Egy darabig úgy nézett ki, hogy nem folytatják a munkát a vezetőváltás után, de úgy tűnik, mégis tovább dolgoztak rajta. Olyannyira, hogy új akkumulátor-csomagot illesztettek a hajtáshoz, amely csaknem megduplázza az egy töltéssel megtehető távolságot: az elektromos R8 szériakivitele akár 400 km megtételére is alkalmas, ha megfelelő módon vezetik. Úgy hallani, a legújabb változatnál lemondtak az összkerék-hajtásról is: a két villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, összesen 380 lóerővel.
A jelenlegi fejlesztési igazgató, Ulrich Hackenberg azt mondja, mindenképp meg kellett találni a módját, hogy piarca dobják az R8 e-Tront. „Kell valami, hogy megmutassuk új műszaki megoldásainkat, és az R8 e-Tron kiváltóan alkalmas erre.” – mondta. Több, hasonló modellre persze nincs szükség, így a Dürheimer által kezdeményezett, Scorpion kódjelű sportkocsi, amely az R18-asból átvett hibrid hajtásláncot kapta volna meg, aligha készül el.
Később valószínűleg más elektromos hajtásláncú modelleket is bemutat az Audi. Ezt legalább részben azért teszi, mert az EU jelenlegi szabályozása szerint minden ilyen, közvetlen károsanyag-kibocsátás nélküli jármű eladásával több hagyományos luxusautót adhatnak el anélkül, hogy bírságot kéne fizetniük a szén-dioxid-kibocsátási határértékek túllépése miatt.