Sokáig úgy tűnt, bár közel készre fejlesztették, mégsem kerülhet sorozatgyártásba az R8 elektromos változata, az e-Tron. Most mégis azt ígérik, hamarosan elkészül, és még a korábbi ígéreteket is túlszárnyalják vele. Ugyanakkor egy másik hasonló projekt, a versenyautóból fejlesztett utcai hibrid sportautó eltűnt a vállalat terveiből.

A hirtelen irányváltás az Audi fejlesztési részlegénél végbement változásoknak köszönhető. Amennyire tudni lehet, a korábbi fejlesztési igazgató, Woldgand Dürheimer kirúgásának hátterében épp az a tény állt, hogy az összes villanyautó-fejlesztést leállíttatta, köztük a csaknem kész R8 e-Tronét is. Egy darabig úgy nézett ki, hogy nem folytatják a munkát a vezetőváltás után, de úgy tűnik, mégis tovább dolgoztak rajta. Olyannyira, hogy új akkumulátor-csomagot illesztettek a hajtáshoz, amely csaknem megduplázza az egy töltéssel megtehető távolságot: az elektromos R8 szériakivitele akár 400 km megtételére is alkalmas, ha megfelelő módon vezetik. Úgy hallani, a legújabb változatnál lemondtak az összkerék-hajtásról is: a két villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, összesen 380 lóerővel.
A jelenlegi fejlesztési igazgató, Ulrich Hackenberg azt mondja, mindenképp meg kellett találni a módját, hogy piarca dobják az R8 e-Tront. „Kell valami, hogy megmutassuk új műszaki megoldásainkat, és az R8 e-Tron kiváltóan alkalmas erre.” – mondta. Több, hasonló modellre persze nincs szükség, így a Dürheimer által kezdeményezett, Scorpion kódjelű sportkocsi, amely az R18-asból átvett hibrid hajtásláncot kapta volna meg, aligha készül el.
Később valószínűleg más elektromos hajtásláncú modelleket is bemutat az Audi. Ezt legalább részben azért teszi, mert az EU jelenlegi szabályozása szerint minden ilyen, közvetlen károsanyag-kibocsátás nélküli jármű eladásával több hagyományos luxusautót adhatnak el anélkül, hogy bírságot kéne fizetniük a szén-dioxid-kibocsátási határértékek túllépése miatt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
