Drótnélküli töltőn dolgozik a Toyota
A drótnélküli töltés nem újdonság, kisebb elektromos berendezésekben egyre elterjedtebb – villanyautó-töltésre viszont eddig inkább vaskos drótokat használtak. A Toyota azonban azt ígéri, rövidesen felállítja az első ilyen villanykutakat.
A Toyota persze nem érné be a bevált ötlet nagyobb léptékű megvalósításával. Parkolás-segítő rendszerüket is úgy módosítják, hogy jelezze, pontosan hová kell állni a legnagyobb töltési hatékonyság eléréséhez. A drótnélküli töltésnél ugyanis lényeges, hogy az elektromágneses mezőt létrehozó, és az energiát felvevő tekercsek optimális helyzetben legyenek egymáshoz képest. A japán gyártó egyébként azt ígéri, hogy a töltőállomás 2 kW töltési teljesítmény leadására lesz képes, így egy konnektoros hibrid akkumulátorát akár másfél óra alatt feltöltheti.
Az első drótnélküli töltőállomásokat már e hónap második felében felállítja a Toyota Japánban, de egyelőre csak kísérleti jelleggel, saját hibrid-flottája számára. Ám a gyártó hosszabb távú célja az, hogy világszerte elterjessze az ilyen töltőberendezéseket, amelyekkel a villanyautók és konnektoros hibridek használata valamivel kényelmesebbé válhat.