Durva dízel a Renaulttól
Manapság minden gyártó kínál már 1,6 literes turbódízel motort, legalábbis ha vinni akarja valamire Európában. A Renault azonban rátesz még egy lapáttal: plusz egy turbóval 100 lóerő/literre növelték a fajlagos teljesítményt.
A Renault azt állítja, az új, duplaturbós motor egyenértékű lesz a kétliteres turbódízelekkel, és az adatok alá is támasztják az állítást. Az Energy dCi 160 fantázianevű dízel csúcsteljesítménye 160 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm – ráadásul a nyomaték csúcsértékének 90%-a már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ugyanakkor a fogyasztás a gyáriak szerint az 1,6 litereseknél megszokott szinten marad, ami a 2 literesekhez képest akár 25%-os csökkenést is jelenthet.
A Twin Turbo elnevezés persze némiképp megtévesztő, hisz a két turbófeltöltő messze nem egymás ikertestvére. Ahogy a kétturbós dízeleknél szokás, az egyik feltöltő kisebb, ez kis tehetetlenségénél fogva már alacsony motorfordulat mellett is tölt, míg a nagyobbik gondoskodik a töltőnyomásról a csúcsteljesítmény közelében.
Egyetlen apró, de annál lényegesebb részletet nem árult el még a francia gyártó, hogy mely modellekben találkozhatunk majd a piac legerősebb 1,6 literes dízelmotorjával. Elvben a Cliótól az Espace-ig szinte bármibe beépíthető lenne, nem beszélve a Nissanokról és fronthajtású Mercedesekről, amelyekben szintén felbukkanhat az új négyhengeres.