Nemrég bemutatkozott a Tata két új modellje, a Bolt nevű ötajtós, és Zest, ugyanennek a modellnek a szedán-változata nagyobb csomagtartóval. Igyekeztek a meglevő műszaki alapokat alaposan korszerűsíteni, és most már az is kiderült, hogy nem csak a hazai piacra szánják a két típust.
A Tata ezzel a két újdonsággal Európában is szeretne a fontosabb piaci szereplők közé kerülni. Eddig ez nemigen sikerült, bár az utóbbi évek során ismét felbukkantak a Tata kereskedések Európa-szerte, de személyautókat nemigen kínáltak. Most azonban Új-Delhi után Genfben is bemutatják a Bolt-Zest párost, és nem sokkal később Európa számos országában beindul a piaci bevezetés is. Bár a fejlesztés alapja az évek óta használt X1 padlólemez, a kisautó-páros versenyképes lehet friss fejlesztésű turbós benzinmotorjával, a Fiattól átvett 1,3 literes dízelmotorral és viszonylag korszerű formáival.
A kérdés nyilván az, hogy a Tata újdonságai versenyképesek lesznek-e. Európában jelenleg a Dacia kínálja a legolcsóbb autókat ebben a kategóriában: ha a Tata alá tud kínálni a románoknak, azzal teret nyerhetnének Európában.