Azt hiszed tudod, mi a fájdalom

2014.03.05. 16:01 Módosítva: 2014.03.05. 16:01

Porrá perzselt retinával támolyogtunk még egy fél órával később is. Boldogan vetettük magunkat Mansoryék karjaiba (akik meglepően koherens és szép autót is kiállítottak, Dániel hamarosan beszámol), agyműködésünk stabilizálódott, szívverésünk is visszatért a normális állapotába, lassan visszaköltözött belénk az élet a sokkoló élmény után.

A szlovák Nimrod Performance – azaz a Nimrod Elite Tuning – ugyanis feltalálta a Kelet-Európai tuning-sportautó bizniszt. Célzottan és hidegvérrel veszik majd ki a szürke pénzt a bomber- és rosszul szabott Armani-pufidzsekik zsebeiből. Figyeljünk a részletekre!

Már önmaga a név is magabiztosságot sugall. Nimrod és Performance. Nimród, azaz Ménrót Mezopotámia királya, Bábel tornyának építője, hatalmas vadászként és az erő szimbólumaként ábrázolják, igazi hatalmasság önmagában. Na most képzeljenek még hozzá némi performance-t és közelébe érnek annak a hatalmas teljesítménynek, ami ezen a standon összpontosul. Egy lóerő-orgia, karbon-hegyek és bőrözött fennsíkok. Mindenből a legjobb. Vagy nem?

Na szóval önmagában a logó is definiál és kirekeszt egyben: vörösen izzó szemű Staffordshire terrier egy pajzsban. A félreguláris biztonsági szolgálatok aranykorát idéző márkajel piros-fehér-zöld kerete hazai kötődést is feltételez, ami nem véletlen: a Nimrod Elite Tuningnál bizony sok a felvidéki magyar, tervezett bemutatótermüket pedig Dunaújvárosban vizionálják. Legalábbis ennyit sikerült megállapítani holnapjukról, ami a korai működés egyik nagyon vicces fázisában van. A rendszergazda épp csak ismerkedik a WordPress-szel, ellenben van rajta öt fotó (egy a tulajdonosról is) és választhatóak a nyelvek! Érdemes magyarra váltani és figyelni a Google Translate munkáját, ahogy lefordítja a csodás marketingszöveget mindenféle monakói éjszakákról és könnyes kanyarvadászatokról. Erős a Csonticar-utánérzet, csak ott jobb a flow.

A portékával nem törték nagyon a fejüket: azonnal olyasmihez nyúltak, amitől a legpatinásabb tuningcégeket is kiveri a víz. Minket pláne. Itt csak Ferrari és Lamborghini akad.

Illetve Ferrari 458, amit – remek politikai érzékről téve tanúbizonyságot – egyenesen Katyushának neveztek el. Szláv női nevű tömegpusztító fegyverről meglehetősen kevés autót neveztek el eddig, legalábbis az egyetemes történelemkönyvek nem említik sehol a Bugatti Klórgáz Bertát vagy a Pagani H-Bombot. De mindegy, a lényeg, hogy a név üssön, kit érdekel, hogy a mai világ 90 százalékának semmit nem mond, vagy ha igen, az legfeljebb egy jeges üveg vodka lesz.

Nem csak a névvel van itt baj. Hanem leginkább azzal a borzalmas giccs-lekvárral, amivel pufók kis ujjaik összekentek mindent, amit az olasz sportkocsigyártók egyszer már nagyszerűen kitaláltak. Műanyag síkságok a sárvédőkön, Honda-féle piros R-betű a helyi Homasitából, konvektorrács és karbonszárny félig lecsavarozva, mert nem ül fel rendesen a hullámos műanyagra. Plusz egy aerodinamikai terelőszárny, mint a Forma-1-es autókon, mert az kell, biztos leválasztja a rossz áramlásokat, vagy izé, jól néz ki, kell oda, mint tanyára a villany.

Odabent folytatódik az ámokfutás. A kormány közepéből minket figyel a harcikutya (itten kemény világ van, ágaskodó lóval sokra nem mén), oldalunkba belemar a méretre szabott Ferrari-ülés helyett filléres konzolra kendácsolt műanyag kagylóülés és körbevesz minket a piros-fehér bőrkárpit, melynek sivárságát csak itt-ott töri meg egy-egy festékszóróval pirosra vagy fehérre festett műanyag burkolat- vagy takaróelem.

Na, nem tetszik? Nyugi, van megoldás. Ha nem jön be a Katyusha, nincs gond. Van itt valami, aminek még találóbb neve van. A Nulla azaz a Zero.

Ez is 458 Italiából készült, ez azonban csak valami Stage 1 kit lehet, mert megelégedtek az arany-fekete fényezéssel és némi szpojlerrel. Ha azon túl tudja tenni magát, hogy Ferrari helyett egy Nullát vezet, akkor már csak azt kell lenyelni, hogy mindez a Zetor-traktorokat idéző betűtípussal ki is van írva mindenhová.

És ha ez még mindig nem elég, akkor ideje venni egy Aventadort és odaadni ezeknek az aranykezű mestereknek, hogy csináljanak belőle egy Előre Vörös-t. Vagy Előre Vörösök-et. Ukrajnában szét fogják kapkodni, kajakra.

És a magyarul beszélő, aranyos hosztesszek nem értik, miért fogja mindenki a fejét, aki végül kiszédeleg innen. Káeurópai igénytelenség és giccs, drágán. Járj te is Nimroddal!

UPDATE:

Időközben sikerült elkapnom egy szóra Bader Alroudhan urat, aki cégtulajdonos, formatervező- és építő is egyben. Alroudhan úr cége komáromi székhelyű, Dunaújvárosban tényleg szeretne megnyitni egy bemutatótermet és mindhárom autóból tízet-tízet akar eladni évente. Az arab származású úriember kérdésemre elmondta, hogy a Katyusha nem a fegyverről, hanem orosz barátnőjéről, Kátyáról kapta a nevét és nem hiszem el, de négy nap alatt készült. Mondtam neki, hogy de, elhiszem. 500 ezer euró az ára. De majd rakunk bele erősebb motort. - mondta, nyolcszáz lóerővel. Mert a Ferrari és a Lamborghini nagyon könnyen tuningolhatóak.

Nyeltem. Akkor mennyibe kerül a Zero? Az csak 350 ezer...

Alroudhan úr meg van győződve arról, hogy az ő minőségével és technikai hátterével el tudja majd adni ezeket az autókat világszerte.

Hajrá, csak ha lehet, ne a szomszédomban lakjon egy Nimrod-tulajdonos.

Az oldalról ajánljuk

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

5 órája
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14