Azt hiszed tudod, mi a fájdalom

2014.03.05. 16:01 Módosítva: 2014.03.05. 16:01

Porrá perzselt retinával támolyogtunk még egy fél órával később is. Boldogan vetettük magunkat Mansoryék karjaiba (akik meglepően koherens és szép autót is kiállítottak, Dániel hamarosan beszámol), agyműködésünk stabilizálódott, szívverésünk is visszatért a normális állapotába, lassan visszaköltözött belénk az élet a sokkoló élmény után.

A szlovák Nimrod Performance – azaz a Nimrod Elite Tuning – ugyanis feltalálta a Kelet-Európai tuning-sportautó bizniszt. Célzottan és hidegvérrel veszik majd ki a szürke pénzt a bomber- és rosszul szabott Armani-pufidzsekik zsebeiből. Figyeljünk a részletekre!

Már önmaga a név is magabiztosságot sugall. Nimrod és Performance. Nimród, azaz Ménrót Mezopotámia királya, Bábel tornyának építője, hatalmas vadászként és az erő szimbólumaként ábrázolják, igazi hatalmasság önmagában. Na most képzeljenek még hozzá némi performance-t és közelébe érnek annak a hatalmas teljesítménynek, ami ezen a standon összpontosul. Egy lóerő-orgia, karbon-hegyek és bőrözött fennsíkok. Mindenből a legjobb. Vagy nem?

Na szóval önmagában a logó is definiál és kirekeszt egyben: vörösen izzó szemű Staffordshire terrier egy pajzsban. A félreguláris biztonsági szolgálatok aranykorát idéző márkajel piros-fehér-zöld kerete hazai kötődést is feltételez, ami nem véletlen: a Nimrod Elite Tuningnál bizony sok a felvidéki magyar, tervezett bemutatótermüket pedig Dunaújvárosban vizionálják. Legalábbis ennyit sikerült megállapítani holnapjukról, ami a korai működés egyik nagyon vicces fázisában van. A rendszergazda épp csak ismerkedik a WordPress-szel, ellenben van rajta öt fotó (egy a tulajdonosról is) és választhatóak a nyelvek! Érdemes magyarra váltani és figyelni a Google Translate munkáját, ahogy lefordítja a csodás marketingszöveget mindenféle monakói éjszakákról és könnyes kanyarvadászatokról. Erős a Csonticar-utánérzet, csak ott jobb a flow.

A portékával nem törték nagyon a fejüket: azonnal olyasmihez nyúltak, amitől a legpatinásabb tuningcégeket is kiveri a víz. Minket pláne. Itt csak Ferrari és Lamborghini akad.

Illetve Ferrari 458, amit – remek politikai érzékről téve tanúbizonyságot – egyenesen Katyushának neveztek el. Szláv női nevű tömegpusztító fegyverről meglehetősen kevés autót neveztek el eddig, legalábbis az egyetemes történelemkönyvek nem említik sehol a Bugatti Klórgáz Bertát vagy a Pagani H-Bombot. De mindegy, a lényeg, hogy a név üssön, kit érdekel, hogy a mai világ 90 százalékának semmit nem mond, vagy ha igen, az legfeljebb egy jeges üveg vodka lesz.

Nem csak a névvel van itt baj. Hanem leginkább azzal a borzalmas giccs-lekvárral, amivel pufók kis ujjaik összekentek mindent, amit az olasz sportkocsigyártók egyszer már nagyszerűen kitaláltak. Műanyag síkságok a sárvédőkön, Honda-féle piros R-betű a helyi Homasitából, konvektorrács és karbonszárny félig lecsavarozva, mert nem ül fel rendesen a hullámos műanyagra. Plusz egy aerodinamikai terelőszárny, mint a Forma-1-es autókon, mert az kell, biztos leválasztja a rossz áramlásokat, vagy izé, jól néz ki, kell oda, mint tanyára a villany.

Odabent folytatódik az ámokfutás. A kormány közepéből minket figyel a harcikutya (itten kemény világ van, ágaskodó lóval sokra nem mén), oldalunkba belemar a méretre szabott Ferrari-ülés helyett filléres konzolra kendácsolt műanyag kagylóülés és körbevesz minket a piros-fehér bőrkárpit, melynek sivárságát csak itt-ott töri meg egy-egy festékszóróval pirosra vagy fehérre festett műanyag burkolat- vagy takaróelem.

Na, nem tetszik? Nyugi, van megoldás. Ha nem jön be a Katyusha, nincs gond. Van itt valami, aminek még találóbb neve van. A Nulla azaz a Zero.

Ez is 458 Italiából készült, ez azonban csak valami Stage 1 kit lehet, mert megelégedtek az arany-fekete fényezéssel és némi szpojlerrel. Ha azon túl tudja tenni magát, hogy Ferrari helyett egy Nullát vezet, akkor már csak azt kell lenyelni, hogy mindez a Zetor-traktorokat idéző betűtípussal ki is van írva mindenhová.

És ha ez még mindig nem elég, akkor ideje venni egy Aventadort és odaadni ezeknek az aranykezű mestereknek, hogy csináljanak belőle egy Előre Vörös-t. Vagy Előre Vörösök-et. Ukrajnában szét fogják kapkodni, kajakra.

És a magyarul beszélő, aranyos hosztesszek nem értik, miért fogja mindenki a fejét, aki végül kiszédeleg innen. Káeurópai igénytelenség és giccs, drágán. Járj te is Nimroddal!

UPDATE:

Időközben sikerült elkapnom egy szóra Bader Alroudhan urat, aki cégtulajdonos, formatervező- és építő is egyben. Alroudhan úr cége komáromi székhelyű, Dunaújvárosban tényleg szeretne megnyitni egy bemutatótermet és mindhárom autóból tízet-tízet akar eladni évente. Az arab származású úriember kérdésemre elmondta, hogy a Katyusha nem a fegyverről, hanem orosz barátnőjéről, Kátyáról kapta a nevét és nem hiszem el, de négy nap alatt készült. Mondtam neki, hogy de, elhiszem. 500 ezer euró az ára. De majd rakunk bele erősebb motort. - mondta, nyolcszáz lóerővel. Mert a Ferrari és a Lamborghini nagyon könnyen tuningolhatóak.

Nyeltem. Akkor mennyibe kerül a Zero? Az csak 350 ezer...

Alroudhan úr meg van győződve arról, hogy az ő minőségével és technikai hátterével el tudja majd adni ezeket az autókat világszerte.

Hajrá, csak ha lehet, ne a szomszédomban lakjon egy Nimrod-tulajdonos.

Az oldalról ajánljuk

Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

3 órája
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53