Újabb, autonóm autózással kapcsolatos kutatási eredményről számolt be a Volvo. A svédek megoldásának lényege, hogy a kamerarendszer és a műholdas kommunikáció helyett mágnessel tartanák az úton az autót. Igaz, ehhez nemcsak az autókba kell beépíteni a megfelelő rendszert, hanem az utakat is alkalmassá kell tenni annak használatára.
A négy centiméter átmérőjű és másfél centi vastag mágneseket mintegy húsz centiméterrel az útfelület alatt helyeznék el. Ezek az autóba épített egység segítségével egy láthatatlan sínt képeznének, melyen a jármű pontosan, egyenletesen közlekedhetne. Így ráadásul ki lehetne zárni a GPS-szel működő rendszer lehetséges problémáit: a mágneses technológiát sem az időjárási viszonyok, sem pedig az alagutak nem zavarják.
A Volvo mérnökei a Göteborg közelében fekvő hälleredi tesztpályán alakítottak ki egy mágnesekkel felszerelt szakaszt. A különböző sebességgel végzett próbák során a rendszer tíz centiméteres pontossággal működött, a svédek igen biztatónak ítélték meg az eredményeket. Igaz, egy nagyon fontos tényezőről, a költségekről még nem esett szó.