Részegen is hazavisz a Google autója
A Google egy ideje már kísérletezik az önvezető autóval, de most először nem csak a vezérlőrendszert ültették egy már meglevő járműbe. Építettek egy prototípust, amely egyelőre meglehetősen nyers, de jól mutatja, hogy mit szeretne elérni a vállalat.

Az egyszerű, csővázas autóba csak egy kényelmes, bőr kárpitozású hátsó üléssor került, vezetni pedig egyáltalán nem kell. Ezen az első prototípuson egyetlen gomb szolgál az utazás elindítására, ezen felül csak az úti célt kell megadni. Innentől mindenki csak utas, hisz az autóban sem kormányzásra, sem gyorsításra-lassításra szolgáló kezelőszervek nincsenek. Első hallásra ijesztő, bár a Google által készített videó szerint azok, akik kipróbálták, szerették.
Bár a filmen is látszik, hogy a karosszéria nem sokkal több, mint egy elnagyolt héj a csőváz körül – még az ajtókeretek sem illeszkednek teljesen pontosan – az azért látszik, hogy a buborék-forma és a vicces koala-arc nem amatőr munka. Nyilvánvalóan az a célja, hogy ártalmatlan, kedves dolognak mutassa az önvezető autót, és feledtesse azokat az aggodalmakat, amelyeket a jármű feletti irányítás teljes elvesztése okozhat egyes emberekben. A prototípus egyébként elektromos hajtású, a végsebessége 40 km/h, és a tervezők szerint a megtervezésekor a biztonság volt a legfontosabb szempont.
A Google eddig Lexus RX-ekben fejlesztette az önvezető autó szoftverét és szenzorait, de mostantól ilyen, saját gyártású prototípusokat is szolgálatba állítanak. A korai példányokban még lesznek pedálok és kormány, de a cél egy olyan jármű előállítása, amelynek tényleg csak az uticélt kell valahogy megadni, és megnyomni a gombot, amely elindítja a járművet a megadott cím felé.
A szoftveróriás szerint e megoldás elterjedésével nem lesz több ittas vagy figyelmetlen vezetésből adódó baleset, és a macerás parkolóhely-keresést is elfelejthetjük, hisz azt az autó külső beavatkozás nélkül megoldja. Persze vannak még akadályok bőven, és ezek csak részben műszaki természetűek: ha valóban megjelennek az önvezető autók, ahhoz a jogi szabályozásnak is igazodnia kell, hisz itt már nincs sofőr, aki egy esetleges balesetért felelőssé tehető.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
