Jövőre várjuk a Chevrolet benzin-elektromos autójának, a Volt nak a következő generációját, de ha hihetünk a bennfenteseknek, Opel-testvére már nem lesz. Az Ampera nagyon rosszul fogy Európában.
Hiába nyerte meg az Év Autója díjat 2012-ben, az Ampera a kezdetektől foga bukta volt az Opelnek. Első évében egész Európában alig ötezret adtak el belőle, tavaly háromezer környékére estek vissza az eladások, idén májusig pedig összesen 332 darabot sikerült elsózni belőle. Ebből a hazai piacra, Németországra 46 jutott, míg a Ferrari ugyanebben az időszakban 83 F12-est adott el.
Ilyen szintű érdektelenséget nehéz megmagyarázni, hiszen az Ampera egyáltalán nem olyan borzalmas autó, mint amilyenek az eladási számai. Annak ellenére, hogy utastere elég szűk, és ehhez képest viszonylag húzós az ára – amit egyébként már jelentősen csökkentettek – sokaknak vonzó lehetne, ráadásul a hibridek és villanyautók piaca soha nem tombolt annyira, mint most. Talán éppen az egyre szaporodó konkurensek szorították a háttérbe, vagy az okozta vesztét, hogy a hagyományos opeles erényekhez nagyon nem passzolt a csodabogár Ampera.
Ilyen számok mellett az egyetlen helyes lépés a modell kivonása a piacról - ezt súgták az Opel terveit ismerő informátorok. Tátongó űrt nem hagy majd maga után, legfeljebb némi értetlenséget, hogy miért nem kellett ennyire az embereknek.