Életciklusa feléhez érkezett a Cayenne második generációja. Ilyenkor szokás igazítani egy kicsit a fazonon, és új motorok bevezetésére is jó alkalom a fészlift. A Porsche nem spórolta el.
Nyilvánvaló, hogy a Porsche számára még mindig talán a legfontosabb pénzhozó modell a Cayenne, ezért kívül-belül alaposan átgyúrták. Az alapkarakter persze maradt, de mindent kicsit feszesebbre húztak az orrán: átrajzolták a fényszórókat és a levegőbeömlőket, de még a motorháztető is másképpen fodrozódik. Hátul jóval szigorúbban néz ki a lapos lámpatestekkel, és a motorváltozatonként más és más kipufogóvégek is nagyobb hangsúlyt kaptak.
Talán a külső változtatásoknál is jelentősebb a technika átdolgozása. A névleges széndioxid-flottaátlag csökkentése érdekében mindent megtettek, amit manapság szokás. Törölték a kínálatból a szívó V8-ast, helyette a Macanból ismerős dupla turbós, 3,6 literes V6-os hajtja az alapmodellt, kerek 420 lóerővel. Ezzel máris egy literrel, 9,5-re csökkentették a hivatalos fogyasztási értéket. A hibrid változat hajtásláncában megmaradt a kompresszoros V6-os benzines, viszont 34 helyett 70 kW-os villanymotort tesznek mögé. A növelt kapacitású, 10,9 kWh-s akkumulátor 36 kilométer villanyautózást tesz lehetővé, ami sokat segít abban, hogy a konnektoros hibrid fogyasztási adata papíron 3,4 liter, a mérési szabvány sajátos filozófiája szerint. A V6-os és V8-as dízelek is természetesen erősebbek és takarékosabbak lettek.
A felfrissített Cayenne-t a Párizsi Autószalonon járhatjuk körbe először, és októbertől már ki is szállítják az első példányokat. Ára 66 ezer eurótól, vagyis bő húszmillió forinttól indul.