A két éve érkezett második generáció óta nem igazán tudjuk, mit gondoljunk a Note-ról. Gyökereit tekintve egyértelműen egyterű, a Nissan valamiért mégis kisautóként próbálja eladni mostanság. Az identitászavart pedig lehet még fokozni.
Elég megnézni, a Renault miként bánik a Gordini-branddel, hogy megértsük, manapság mit ér a nagy márkáknak egy jól csengő név. Amikor a Renault elkezdte a gyorsítócsíkos, krómkipufogós Cliókat Gordiniként árulni, már tudtuk, hogy a marketingesek győztek a józanság fölött. Most úgy tűnik, a Nissan is beáldozza a Nismót, ahonnét az elmúlt harminc évben a legerősebb, legsportosabb és legprecízebb Nissanokat kaptuk. Juke Nismót már láttunk, hallani Qashqai Nismoról is, de most az izmosított Note van terítéken.
A képeket látva nem kérdés, hogy az ötajtós csapott hátú sportos lesz, kívül-belül. A teljesítményről egyelőre semmi hír, de nem kizárt, hogy a Juke Nismo 1,6 literes, 200 lóerős turbósával jön majd ez is.