A Mercedes megvenné az Aston Martint?
Az Aston Martin sorsa azóta volt függőben, amióta levált a Fordról. A cégnek komoly szakmai partnerre van szüksége, amely képes lehet megszabadítani az önálló motorfejlesztés költségeitől, és más műszaki megoldásokkal is segítheti a fejlesztést. Úgy néz ki, a Mercedes hajlandó is betölteni ezt a szerepet, de a legújabb hírek szerint ennyivel nem is elégedne meg a német gyártó.
Az már biztosnak tűnik, hogy mire a Forddal lejár a motorszállítási szerződése, az Aston Martin áttérhet az AMG motorok, illetve a hozzájuk tartozó váltók használatára. Ezt a megállapodást nyomatékosítandó vásárolt a Mercedes 1%-ot a brit sportkocsigyártó részvényeiből tavaly, majd miután más műszaki megoldások megosztásáról is megállapodtak, az idén júniusban további 4%-ot vettek. Nyilván ebből indult ki a pletyka, amely szerint a Daimler AG. az Aston Martin többségi tulajdonának megszerzését fontolgatja.
A kérdés persze nem olyan egyszerű, amilyennek így néhány mondatban leírva tűnik. A Mercedes presztízsének talán jót tenne egy ilyen lépés, és talán az Aston Martinok megbízhatóságának, műszaki stabilitásának sem ártana, ha a németek irányítanák a fejlesztéseket, sokkal nagyobb költségvetéssel a hátuk mögött, mint amilyennel a britek rendelkeznek. Végülis az Audi-Lamborghini, vagy a Fiat-Ferrari párosból kiindulva egy ilyen kapcsolat akár pénzügyi nyereséget is jelenthet. Ugyanakkor a Mercedes helyzete egyelőre messze nem olyan stabil, amilyennek a háromágú csillag presztízse alapján gondolnánk: iszonyatos összeget költöttek a fronthajtású modellcsalád kifejlesztésére, és próbálják állni a versenyt az Audival és a BMW-vel a mértéktelen kínálatbővítésben. Ilyen körülmények közt az Aston Martin megvétele felesleges és kockázatos pénzszórásnak is tűnhet – egyes elemzők szerint az is. Mások szerint viszont kivételes alkalom, amelyet kár lenne nem kiaknázni, hisz a két márka hosszabb távon csak erősítheti egymás pozícióit.
A Mercedes kapcsán nem ez az egyetlen hasonló pletyka: arról is hallani, hogy az MV Agusta motorkerékpár-gyártó felvásárlását is fontolgatják, hisz a három német luxusautó-gyártó közül már csak a Daimler AG. nem kínál kétkerekűeket. A BMW saját neve alatt, az Audi pedig a Ducati felvásárlásával lépett be a motorkerékpár-piacra – nagy kérdés, hogy ez a tény önmagában elég-e ahhoz, hogy a Mercedes is a kútba ugorjon a többiek után.