A Google sikeres teszteket hajtott végre önállóan fejlesztett, sofőr nélküli autójával, és egy próba-széria legyártását tervezi. A hatóságok azonban aggódnak: csak akkor engednék a típus forgalomba helyezését, ha hagyományos kezelőszerveket is beleépítenének.
A California's Department of Motor Vehicles – Kaliforniai Gépjármű-ügyi Hivatal – azt tartja aggályosnak, hogy az autó irányítását még vész esetén sem veheti át az utas. Ez azért probléma, mert eddig csak zárt pályán, legfeljebb 40 km/h-s sebességgel hajtották a panda-pofájú önjáró kocsikat, viszont a fejlesztés abba a szakaszba ért, ahol közúton, valós körülmények között is kipróbálnák a technikát. A hivatal félelme abból a szempontból megalapozott, hogy eddig még nem készült jármű, amelyben az utasnak nincs ráhatása a közlekedésre, így az sem ismert, hogy ez milyen veszélyekkel járhat. Valamelyest csökkentheti a kockázatot, ha tényleg kerül az autókba kormány és pedál, hiszen a jelenlegi vészleállító bizonyos forgalmi helyzetekben kevés lehet.
A kísérlet korai szakaszában még Lexus RX-ekbe építették az önállóságot biztosító rendszert, de idén májusban már hírt adtunk az apró, csővázas elektromos kisautókról. A Google most száz darab legyártását tervezi, és szándékaik komolyságát mutatja, hogy a híres Ford-specialista tuningcéget, a Rousht bíznák meg az összeszereléssel.