Japánban 1981 óta adják ki a nemzeti Év Autója díjat, amelyet hagyományosan helyi gyártmány nyer. Tavaly fordult elő az egyetlen kivétel, de az idén visszatértek a hagyományokhoz, bár a Mazda Demio – amely nálunk 2-es néven forgalmaznak majd – az idén minimális előnnyel verte meg a Mercedes C osztályt. A németek az Év Importautója címmel vigasztalódhatnak.
Ha meg is lett a hazai győztes az idén, elég szoros lett a végeredmény: míg a Mazda Demio 423, addig a Mercedes C osztály 404, a BMW i3 pedig 340 pontot kapott. A negyedik, a Suparu Levorg – amelynek a nevét a helyiek ki sem tudják ejteni, helyette azt mondják, Revüogü – már csak 124 pontot kapott. A kis különbség pedig azt jelenti, hogy az 59 tagú zsűri egy jelentős része ma már hajlandó külföldi modellre szavazni, ha az valóban jó.
A Mazda 2 számára egyébként jó kezdet lehet az Év Autója díj: az új, agresszív stílusirányzatot képviselő modell így nyilván erősen kezdhet majd Japánban. Európába 1,5 literes motorokkal érkezik a típus: a dízel 105, a benzines változatok 75, 90 és 115 lovas közvetlen befecskendezéses négyhengereseket kap. A típus tervezésénél láthatóan figyeltek az autó tömegének csökkentésére is, létezik olyan változat, amely csupán 970 kilogrammot nyom.