Zseniális üzlet a svájci BMW
A legszemtelenebb reklámok egyike az évente felbukkanó Rinspeed tanulmány: itt senki nem szól, hogy vigyázzon, a jármű termékmegjelenítést tartalmaz. Pedig szinte csak azt tartalmaz.
A svájci tuningcég, a Rinspeed minden évben bemutat egy tanulmányautót a Genfi Autószalonon, amelynek semmi köze a cég hétköznapi tevékenységéhez, viszont nagyszerű reklámhordozó, és nem csak Frank Rinderknecht vállalkozásának. A tanulmányautó-készítés köré ugyanis nagyszerű üzleti modellt hozott össze a cégtulajdonos: minden egyes példányhoz nagy cégek ötleteit és hozzájárulását kéri – cserébe az autó alkatrészein mindenféle cégnevek sorakoznak.

Az idén a Budii nevű autót állítják ki a Rinspeed standján, amely lényegében egy BMW i3 alaposan átalakítva. Az eredeti formából alig maradt valami, a Rinspeednél teljesen új burkolóelemeket terveztek, csak a jellegzetes ablakbeosztás árulja el, hogy a villanyos BMW az alap. A végeredmény kifejezetten pofás – mindenképp egységesebb jelenség, mint az i3 maga. A lényeg azonban nem ez, és nem is a sportcipős színvilágú belső tér, hanem az autónak az a képessége, hogy képes önmagát vezetni. A felület az utasok felé alaphelyzetben a Harman fejlesztette érintőképernyős felület, amely egyszerre tudja az információs és szórakoztató funkciókat, illetve az utazás célja is ezen keresztül adható meg.
Vezetni tehát nem kell, de lehet a Budii-t – ez utóbbi ráadásul mindkét első ülésből megtehető, mivel a kormánykerék egy Kuka robotkar végén ül, és beállítható balra, jobbra, illetve bebujtatható középre, ha az utasok épp a gépre bízzák az irányítást. Még egy érdekes megoldás, hogy az autó képes a mindenkori útviszonyokhoz igazítani a futómű beállítását a tetőből kiemelhető lézerletapogató segítségével. Ez a felfelé vagy egy méterre kiálló,szelfibotra emlékeztető szerkezet centiméterről centiméterre feltérképezi az út egyenetlenségeit az autó előtt, és az így kapott eredmények alapján állítgatja a rugózás paramétereit.
Az autót alapvetően két személy számára tervezték, így a hátsó ülés helyén fiókokat alakítottak ki két miniatűr elektromos kétkerekű számára. Ezel a Segway-szerű guruló sámlik juttatnák el oda az utasokat, ahová már a Budii sem juthat el. Az i3-as BMW-ből egyébként meghagyták a hajtásrendszert, így az autó maga is tisztán elektromos üzemű.
Az autó elkészítésében persze nem csak a Kuka és a Harmann vett részt, de tucatnyi más vállalat is – a neveik pedig ott olvashatók a Budii ajtaja alatt kialakított szponzor-felületen. Azt persze csak sejthetjük, hogy mindez mekkora üzlet Rinderknecht úrnak, de az egyértelmű, hogy megéri, ha minden évben akad egy csomó újabb név az aktuális tanulmány oldalára, miközben tanulmányautókat manapság már az autógyárak is egyre ritkábban mutatnak be.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
