DBX – az Aston Martin szokatlan jövőképe
Azt szoktuk meg a brit gyártótól, hogy csak erős sportkocsikkal foglalkozik, még a négyajtósuk is sportosabb bármelyik kategóriatársánál. A DBX nevű szerzet azonban kilóg a sorból: sokkal inkább használati tárgy jellege van, mint eddig bármelyik Aston Martinnak.
Talán az arányai miatt érezzük így: a 2+2 üléses kupé hasmagassága szokatlanul nagynak tűnik – mintha igazodtak volna a városi terepjáró-divathoz – és arányaiban az autó orra sem olyan hosszú, mint az Aston Martinoké általában. A hűtőrács alapján persze felismerhető az autó hovatartozása, de a stílusváltás legalábbis meglepő. Az új fazon egyik oka a műszaki tartalom: a DBX-et nem a megszokott, nagy teljesítményű benzinmotor mozgatja, hanem valamiféle elektromos hajtáslánc, amelyről csak annyit mondtak, hogy a villanymotorokat a futómű belső oldalára építették, így azok áttétel nélkül forgatják a kerekeket. Emellett igyekeztek minél több jövőbe mutató megoldást összehordani a DBX tervezői, így kerámia féktárcsákat, tisztán elektromos kormányzást és ablakra vetítő kijelzőket kapott a tanulmány.
Az az érzésünk, hogy egy minden mástól ennyire eltérő járművel azt igyekszik kipuhatolni az Aston Martin, hogy a vásárlók hogyan fogadnák, ha eltávolodnának a megszokott arculattól, és a hétköznapi használhatóság irányába tennének lépéseket.