Heinz Hollerweger, a Quattro GmbH vezetője válaszolt arra a kérdésre, hogy hová lett az R8 sportkocsi belépőváltozata. A válasz meglepően egyszerű: nem készítettek ilyet, mert már az előző változatot sem kereste senki.
Az Audi R8 eredetileg csak 4,2 literes, 420 lóerős V8-as motorral készül, de később elkészült belőle egy jóval erőteljesebb kivitel, a kisebb Lamborghinikből is ismert 5,2 literes 525 vagy 550 lóerős V10-es motorral. Az R8 második generációja pedig már csak ilyen tízhengeresekkel és dupla kuplungos váltóval készül, Hollerweger szerint azért, mert sem a V8-ast, sem a kéziváltós kivitelt nem keresték elegen az előző generáció életciklusának második felében. „Ezek tulajdonképp nem létező autók voltak eddig is.” - mondta az igazgató. Talán ennek is köszönhető, hogy a még nagyobb teljesítményű második generációs R8 valamivel még kevesebbe is kerül, mint a korábbi tízhengeres változat, hisz a kevesebb változat alacsonyabb gyártási költséget jelent.
A pletykák szerint azonban lesz új belépőmodell, méghozzá a régi V8-asnál is kisebb motorral. Egy ikerturbós, három literes V6-ost emlegetnek, amely elsősorban Kínában lehet keresett, ahol 4 liter felett jócskán megemelkednek az autókra kivetett adók. Emellett hallani arról is, hogy készítenek tisztán elektromos e-Tron változatot, sőt, lehet, hogy dízelmotoros kivitel is lesz a jövőben. Ám úgy tűnik, a sportkocsikból nemigen kell alapváltozat, hisz akinek telik V8-asra, annak jó eséllyel a V10-es változat megvétele sem okoz gondot, és a sportkocsi-vásárlók egy jelentős része számára legalább annyira lényegesek az extrém adatok, mint az autó vezetésében rejlő élmény-lehetőség.