Leleplezték a hatodik VW Transportert
A verziószám-váltásnak valami nagy durranást kellene jelentenie – legalábbis a T4-T5 váltásig azt jelentett – a Transporter családban, de úgy tűnik, a T6-osnál szó sincs ilyesmiről. Akárhonnan is nézzük, minden jel arra mutat, hogy a Volkswagen ezúttal egy alapos modellfrissítést próbál újdonságként eladni.
Az első gyanús jel az volt, hogy a méreteket egy szóval sem említi a VW a bemutatóra kiadott típusismertetőben – pedig ha változott volna valami, arra nyilván nagyon büszkék lennének. Ezek után alaposan megnéztük a képeket is, és azokon a pontokon, amelyekből az alapstruktúra megváltozására következtethetnénk – az ajtó- és ablakkeretek, a tető kontúrja, sőt, a motorháztető oldalsó illesztésének vonala – tökéletesen egyformának tűnik a T5 és a T6. Vannak persze eltérések, hisz más az orr-rész kialakítása – még ha a változás nem is valami feltűnő –, újak a lökhárítók, élesebb a sárvédőívek profilja, és mintha az övvonalat kijelölő hosszanti süllyesztés profilja is tisztább volna.
Valószínű persze, hogy nem is lett volna szükség az átalakításra, hisz az aktuális Transporternél nem tudtak volna lényegesen célszerűbb haszonjárművet tervezni, csak éppen eljött a szegmensben megszokott modellciklus vége. A T5-öst 2002-ben mutatták be, azaz több mint tizenkét éve, és már minden rivális lecserélte azóta a saját kínálatát, a VW-nél sem maradhattak le. Egy picit azért jobban is erőlködhettek volna, hogy elhitessék, ez itt tényleg egy újdonság, de az az érzésünk, az eladások így sem fognak drasztikusan visszaesni.
Úgy tűnik, a T6-ost inkább az elérhető felszerelésekkel próbálják kellemesebbé tenni az elődjénél. A műszerfal új – bár elrendezésre alig tér el az elődétől, sőt, még a kormánykerék is ugyanolyannak látszik – és kérhető bele a személyautókéhoz hasonló információs és szórakoztató rendszer is 6,3 hüvelykes kijelzővel. Ez nem csak érintésérzékeny, de a kijelző előtt tett kézmozdulatokat is érzékeli, például egyes listái lapozhatók azzal is, ha valaki elhúzza a kezét előtte. Emellett a típus kapható lesz városi vészfék-rendszerrel, intelligens távolsági fényszórókkal, sőt, aktív csillapítású futóművel is, bár ezeket várhatóan inkább csak a személyszállító változatokba rendelik majd a vásárlók.
A motorválaszték kizárólag a jól ismert 2 literes TDI dízel különféle változataiból áll össze. Lesznek 84 és 102 lóerős alapváltozatok – ezek nyilván hosszú élettartammal és nyomatékos karakterrel kompenzálnak a viszonylag kis teljesítményért – de kifinomultabb feltöltőrendszerrel, 150 és 204 lóerős kivitelben is megvehető ugyanez az alap-blokk.
Bár a nagy meglepetés elmaradt, a VW kárpótlásul készített egy Generation SIX elnevezésű limitált modellt a Multivan Comfortline alapjaira, LED-es fényszórókkal, színezett üvegezéssel, némi plus krómdíszítéssel, valamint opcionálisan kétszínű fényezéssel és 18 hüvelykes könnyűfém felnikkel.
A Transporter hatodik generációja napokon belül rendelhető lesz a VW kereskedésekben, az alapára – legalábbis Németországban – pedig 23 035 euró lesz.