Golf GTI-k, egymással szemben
Érdekes infografikát készített a Spork Marketing a Volkswagen Golf GTI evolúciójáról. Igaz, valamiért nem az első generációt vették elő, hanem a kettest és a hetest hasonlították össze. Van itt minden, köbcentitől a teljesítményen át gyorsulásig. Az infografika kattintásra teljes méretben lesz látható.
Az összegyűjtött adatokból kiderül, hogy bár hengerűrtartalomban csak 200 köbcenti a különbség, de időközben turbót akasztottak a négyhengeresre. A teljesítmény így – a nyolcszelepes II-est tekintve – közel duplájára nőtt, és a nyomaték is jócskán megugrott (150-170 Nm-ről 350-re). Az első-hátsó futóműben egyaránt bonyolultabb, de komfortosabb megoldásokat alkalmaztak.
Az alig több mint egytonnás súly bő háromszázzal nőtt meg az évtizedek során, de a meggyőző teljesítmény miatt a gyorsulás nem romlott, sőt: 8,5-ről 5,8 másodpercre csökkent a 0-100 km/h-s sprint időszükséglete. Mindemellett ráadásul fogyasztásban is jobban teljesít a modern GTI. Nagy kérdés persze, hogy lesz-e belőle valaha olyan kultuszautó, mint amilyennek a nagy előd számít napjainkban.
Golffal nosztalgiázna? Itt van máris a Totalcar legelső adása, Winkler II-esével: