Utolsó igazítás a VW Tiguanon
Bár még az idén megérkezik az utódmodell, az Euro 6 szabvány érvénybe lépése miatt a Volkswagen még egyszer utoljára hozzányúlt a Tiguanhoz. A változások elsősorban persze a motorpalettát érintik, de ha már változtatni kellett, frissítették a fedélzeti információs rendszert is.
Az elsődleges változás a kétliteres dízelmotorok cseréje: a régi 140 és 177 lóerős dízeleket 150 és 184 lovas Euro 6-os változatokra cserélik. Ez nyilván kényszerű lépés – aligha költöttek volna ilyesmire néhány hónappal az utódmodell premierje előtt, ami idén ősszel, a Frankfurti Autószalonon lesz, de ha nem teszik meg, akkor kénytelenek lettek volna ideiglenesen leállítani a forgalmazást, ez pedig alighanem többe került volna, mint a motorcsere. Kellemes mellékhatás, hogy az új motorokkal átlagosan 17 g/km-rel alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást értek el, ami néhány decis fogyasztáscsökkenést is jelent.
Ebből az alkalomból a fedélzeti információs és szórakoztató rendszert is frissítették a legújabb generációra: mostantól minden rádiót színes érintőképernyős, nyolc hangszórós rendszerrel váltanak fel, amely jobb okostelefon-integrációt ígér.
Valószínű, hogy ugyanezekkel a megoldásokkal találkozunk majd a második generációs Tiguanban is, amelyet szeptemberig szinte biztosan lelepleznek.