Egy éve, tanulmányként már láttuk majdnem ugyanezt, de ezúttal már a sorozatgyártmányt mutatják a fotók. Ahogy sejthető is volt, a Clubman szép nagy autó lett, négy oldalajtóval, és valószínűleg a világtörténelem legértelmetlenebb kétszárnyú csomagtérajtajával.
A tanulmányhoz képest csak néhány részletmegoldás változott, az autó jellege és arányai alig. Természetesen kisebbek a kerekek a szériamodellen, egyszerűbb kialakításúak a lökhárítók, és a hűtőmaszkban elhelyezett LED-es nappali menetfényről is lemondtak a tervezők. Ugyanakkor például megmaradtak a jellegzetes, vízszintes, krómkeretes hátsó lámpák, és a szekrényajtóként nyíló csomagtartó. Ez utóbbi inkább pozőr, mint hasznos megoldás – legalábbis a nyílás mérete semmiképp nem indokolja ezt a kialakítást, egy felfele nyíló ajtó sem foglalna nagyobb helyet kitárva.
Műszaki adatokat még nem közöltek – valószínűleg órák kérdése csupán – de nem túl valószínű, hogy nagy meglepetés várna ránk ezen a téren. A motorválaszték nyilván ugyanazokból az 1,2, 1,5 és 2 literes három és négyhengeresekből áll majd, amelyeket a háromajtós Minihez is kínálnak, és valószínű, hogy az autó méretei sem változnak sokat a tanulmányhoz képest. Az pedig bő 4,2 méter hosszú, majdnem 1,85 méter széles és 1,45 méter magas volt, durván 26 centivel hosszabb, 16 centivel szélesebb és 2,5 centivel magasabb mint közvetlen elődje.
A bemutató napokon, esetleg órákon belül várható, és ennek megfelelően valószínű, hogy az eurüpai forgalmazást is elindítják még az idén.