Bár a Land Rovernek kicsit útban lehet, a Jaguar első szabadidő-autója formás jószág, és nyilván veszik majd azok, akiknek bejönnek az aktuális Jaguarok. Ez ugyanis új ötletet nem hoz, csak összeválogatták rá a többi Jaguar legjobban sikerült részleteit – legalábbis első ránézésre ez az érzésünk.

Az orr-rész szinte egy az egyben az XE típusé, a hátsó lámpák karakteres vonalvezetése viszont inkább az F-type sportkocsi megoldását idézi. Profilból enyhén, de tényleg csak nagyon enyhén terep-Porschés, de összességében nem különösebben izgalmas vagy egyedi. Persze lehet, hogy ez a jó megközelítés: szép egységes modellválaszték a már bevált részletekkel. Végülis az Audinál, és kisebb mértékben a BMW-nél is így terveznek, és igazán jól megy nekik a bolt.
Műszaki értelemben sem hoz az F-Pace nagy újdonságot: ugyanarra a nagyrészt alumíniumból gyártott platformra épül, amelyre az XE és az XF, és ha valaki csodálkozna, hogy miért is nyom ennek ellenére 1665 kilogrammot a hátsókerék-hajtású, négyhengeres dízelváltozat, annak érdemes gyorsan átgondolnia, mekkora is a valóságban 4,73 méter hossz, 2,87 méter tengelytáv és 650 liternyi csomagtér. A motorválaszték a már jól ismert négy- és hathengeresekből áll. A kétliteres dízel 180, a turbós benzines 240 lovas. Ezen kívül lesz több 3 literes V6-os változat is: a turbódízel 300, a kompresszoros benzines 340 vagy 380 lóerős lehet. A hathengeresekhez alapfelszerelésként jár az automata váltó és az összkerék-hajtás, míg a négyhengeresek manuális váltóval és hátsókerék-hajtással is elérhetők – pontosabban a benzines csak ilyen konfigurációban létezik majd.
A Jaguar persze nem szeretne komoly konkurenciát a Land Rovernek, így az F-Pace-t is inkább afféle célszerű, de sportos járműként igyekeznek tálalni, amely terepre egyáltalán nem való. A legfontosabb ellenfelek persze a német luxusmárkák, de a Jaguar okosan igyekezett két jellemző kategória közé belőni saját modelljét, valahová az Audi Q5 és BMW X3, illetve a Q7 és az X5 közé passzol mind méretben, mind helykínálatban, mind árban.
Bár az F-Pace már élőben látható a Frankfurti Autószalon Jaguar standján, a forgalmazást csak jövő tavasszal indítják Európában. Egyelőre a típus brit alapárát ismerjük, ami 34 170 font, átszámítva majdnem pont tízmillió forint lesz, de a csúcsmodell ennek az összegnek közel a duplájába kerül majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
