Bár a Land Rovernek kicsit útban lehet, a Jaguar első szabadidő-autója formás jószág, és nyilván veszik majd azok, akiknek bejönnek az aktuális Jaguarok. Ez ugyanis új ötletet nem hoz, csak összeválogatták rá a többi Jaguar legjobban sikerült részleteit – legalábbis első ránézésre ez az érzésünk.
Az orr-rész szinte egy az egyben az XE típusé, a hátsó lámpák karakteres vonalvezetése viszont inkább az F-type sportkocsi megoldását idézi. Profilból enyhén, de tényleg csak nagyon enyhén terep-Porschés, de összességében nem különösebben izgalmas vagy egyedi. Persze lehet, hogy ez a jó megközelítés: szép egységes modellválaszték a már bevált részletekkel. Végülis az Audinál, és kisebb mértékben a BMW-nél is így terveznek, és igazán jól megy nekik a bolt.
Műszaki értelemben sem hoz az F-Pace nagy újdonságot: ugyanarra a nagyrészt alumíniumból gyártott platformra épül, amelyre az XE és az XF, és ha valaki csodálkozna, hogy miért is nyom ennek ellenére 1665 kilogrammot a hátsókerék-hajtású, négyhengeres dízelváltozat, annak érdemes gyorsan átgondolnia, mekkora is a valóságban 4,73 méter hossz, 2,87 méter tengelytáv és 650 liternyi csomagtér. A motorválaszték a már jól ismert négy- és hathengeresekből áll. A kétliteres dízel 180, a turbós benzines 240 lovas. Ezen kívül lesz több 3 literes V6-os változat is: a turbódízel 300, a kompresszoros benzines 340 vagy 380 lóerős lehet. A hathengeresekhez alapfelszerelésként jár az automata váltó és az összkerék-hajtás, míg a négyhengeresek manuális váltóval és hátsókerék-hajtással is elérhetők – pontosabban a benzines csak ilyen konfigurációban létezik majd.
A Jaguar persze nem szeretne komoly konkurenciát a Land Rovernek, így az F-Pace-t is inkább afféle célszerű, de sportos járműként igyekeznek tálalni, amely terepre egyáltalán nem való. A legfontosabb ellenfelek persze a német luxusmárkák, de a Jaguar okosan igyekezett két jellemző kategória közé belőni saját modelljét, valahová az Audi Q5 és BMW X3, illetve a Q7 és az X5 közé passzol mind méretben, mind helykínálatban, mind árban.
Bár az F-Pace már élőben látható a Frankfurti Autószalon Jaguar standján, a forgalmazást csak jövő tavasszal indítják Európában. Egyelőre a típus brit alapárát ismerjük, ami 34 170 font, átszámítva majdnem pont tízmillió forint lesz, de a csúcsmodell ennek az összegnek közel a duplájába kerül majd.