Mégsem készül el a VW tízsebességes automatája?
2013-ban, a bécsi Motor Szimpóziumon jelentette be a Volkswagen, hogy dupla kuplungos váltójának tízfokozatú változatán dolgozik. Most azonban kiderült, hogy lemondtak a projektről. Úgy tűnik, egyszerűen túl drága lett volna, és úgy döntöttek, inkább másra költik ugyanazt a fejlesztési pénzt.
Az automata váltók piacán egy ideje dúl a fokozat-verseny, amelyben jelenleg épp 9 sebességnél járnak: a Mercedes tartja a csúcsot a 9G-Tronic váltóval. Úgy néz ki, erre szeretett volna rálicitálni a VW csoport, ahogy több más gyártó is – a GM és a Ford például együtt fejleszt tízfokozatú automatát, és korábban a Hyundai is beígért egy ilyen váltót, bár arról négy éve beszéltek utoljára. Ám a legújabb hírek szerint a keresztbe és hosszába egyaránt beépíthető tízfokozatú DSG kifejlesztése és gyártása túl drága lett volna, így letettek róla. Az elsődleges problémát nem is a fejlesztési költség jelentette volna, hanem a termék összetettsége, ami nem tette volna lehetővé, hogy megfizethető áron kínálják, és még keressenek is rajta. A Volkswagenekben egyelőre valószínűleg marad a hat- és hétfokozatú DSG, amelyeket már ma is használnak, de a továbbiakban nem a fokozatok szaporításával igyekeznek továbbfejleszteni a szerkezetet.
Májusban, az idei Motor Szimpóziumon még úgy tűnt, a fejlesztés folyik, a VW hajtáslánc-fejlesztését irányító Dr. Hans-Jakob Neusser még beszélt is a részletekről. Így kikerülhetetlen a feltételezés – bár bizonyíték nincsen rá – hogy a megalomán ötleteiről ismert Ferdinand Piech távozása a felügyelőbizottságból összefüggésben lehet ennek a pazarló projeknek a gyors lezárásával is.