A Fisker Automotive nevét legtöbben talán a Karma nevű modell kapcsán ismerik. Ez persze nem is csoda, mert azon kívül legfeljebb tervekig jutott el a hányatott sorsú autógyártó. A cég nemrég kínai tulajdonba került, nem sokkal később pedig az is eldőlt, hogy az alapító, Henrik Fisker nevét kidobva Karmára változtatják nevüket.
A jövőre vonatkozó terveik közül rövidtávon az azonos nevű típus gyártását lehet kiemelni. A Karmát felfrissített formában dobják újra piacra, ebben pedig a BMW segítségét veszik igénybe. A bajor gyártóval már alá is írtak egy megállapodást, amely a hibrid hajtásláncok bizonyos alkotóelemeinek felhasználásáról szól. Szó van többek közt az akkumulátorok töltéséről is, de részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra a felek.
Az együttműködés nemcsak erre az egy modellre terjedhet ki. A hírek szerint olyan további termékeknél is alkalmazhatnak BMW-technikát, amelyek már most is a tervezőasztalon vannak. Így akár az az Atlantic is eljuthat a sorozatgyártásig, amelyet 2012-ben mutatott be a Fisker, és amelybe már akkor is BMW-motort álmodtak meg.
A Karma autóit a jövőben Kaliforniában gyártják majd, ellentétben a Fisker azon gyakorlatával, mely szerint Finnországban, a Valmet Automotive-nál zajlott az összeszerelés. Nagy kérdés, hogy végül hogyan sikerül a márka feltámasztása – erre akár a közeljövő valamely jelentős autókiállításán is választ kaphatunk.