Vadiúj Hyundai, vadiúj motorral
A Hyundai Dél-Koreában már bemutatta az Elantra szedánt szeptemberben, de most megtartották az amerikai kivitel premierjét is, ami tartogat néhány újdonságot. Az egyik ilyen az új 1,4 literes turbómotor, amely az ezres háromhengeressel együtt rövidesen leválthatja a kínálatban a szívó benzinmotorok többségét.
Bár a hazai piac is fontos a Hyundai számára, nagyot kaszálni Kína mellett Észak-Amerikában tudnak az Elantrával. Ezért is lényeges a Los Angelesben tartott premier, hisz a 4,57 méteres négyajtós modell lesz a Hyundai kínálat alapja az amerikai piacon. Talán ezért sem lihegték túl a formatervet: ezen a piacon eddig érdektelen, de praktikus autókkal taroltak, főleg a japánok. A Toyota Corolla és a kifutó Civic szedán is efféle volt – bár a Honda épp most váltott stílust – így a koreaiak a bevált receptet követik. Az Elantra nem különösebben izgalmas látvány, viszont a kabin látszólag óriási az autóhoz képest, és a buborék-forma egy kellemes mellékhatása a kedvező légellenállás: 0,27 az alaktényező, ami a kategóriában egyértelműen a jobbak közé tartozik.
Az amerikai kivitel csupán kétféle motorral lesz kapható, de mindkettő új. Az 1,4 literes Kappa GDI közvetlen befecskendezéses turbómotor 128 lóerős, 211 Nm csúcsnyomatékkal, míg a kétliteres Atkinson ciklust megvalósító szívómotor 147 lóerős, a legnagyobb nyomatéka pedig 179 Nm. Az előbbihez hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltót kínálnak, míg az utóbbit hatsebességes manuális, vagy automata váltóval lehet majd megvenni. Számunkra a turbómotor lehet érdekes, ennek valószínűleg Európában is komoly szerepet szánnak, bár az ide szállított Elantrákba jó eséllyel a koreaiakhoz hasonlóan 1,6 literes turbódízel motor is kerül.
Bár Európában az i30 kapja a főszerepet ebben a kategóriában, valószínű, hogy elődjéhez hasonlóan egyes országokban, ahol a kisebb szedánok még mindig népszerűek – így Magyarországon – az új Elantra is kapható lesz.