Elbúcsúznak a legismertebb Mitsubishik
Eddig is látszott, hogy a Mitsubishinél valamiféle stratégiaváltás zajlik, de lassan a múlt minden emlékeztetőjétől megválik a japán márka. A klasszikus típusok nagy része eltűnik: sem a Lancer, sem a Galant, sem a Pajero utódjára nem költenek a japánok, helyette – érthető módon – azokra a modellekre koncentrálnak, amelyektől profitot remélhetnek.

A Mitsubishi vezérigazgatója, Osamu Masuko röviden beszélt az okokról is: cége számára egyszerűen túl drága lenne egyedül kifejleszteni a két szedán és a nagy terepjáró utódait, partnert pedig, bár kerestek, nem találtak a feladathoz. Így inkább azokra a kategóriákra koncentrálnak, amelyektől komolyabb profitot remélhetnek. Elsősorban a szabadidő-autókra, amilyen az Outlander és az ASX, illetve úgy tűnik, a közeljövőben egy harmadik, hasonló fazonú modellel bővül a kínálat, amely a két meglevő modell közti űrt töltheti ki. Személyautóból nem is marad sok a kínálatban: csak néhány kisebb modell, amilyen a Space Star, a Dacia Logan méretű Attrage szedán és a japán belpiacos törpeautók. Ám számos piacon dedikált szabadidő-autó-márkává változik a Mitsubishi.
A japán gyártó évtizedeken át közeli partnere volt a Chryslernek: itt fejlesztették az amerikai márka minden fronthajtású típusának műszaki alapjait, cserébe az amerikaiak állták a költségek egy jelentős részét. Ám immár több, mint tíz éve, hogy ez a kapcsolat megszakadt, és mára a közös fejlesztések nagy része – például a Lancerben és a Galantban használt padlólemezek, vagy a Chrysler, a Hyundai és a Mitsubishi közös négyhengeres motorcsaládja – is kezdenek elavulttá válni. A Mitsubishi viszont nem elég tőkeerős ahhoz, hogy önerőből fejlessze ki e műszaki megoldások utódait, és az elmúlt tíz évben nem találtak erős partnerre. Egy darabig ugyan úgy nézett ki, hogy a PSA Peugeot-Citroënnel kialakul valamiféle szorosabb együttműködés, de végül ez a szövetség sem töltötte be a Chrysler után maradt űrt, sőt, mára teljesen háttérbe szorulni látszik.

A cél a Mitsubishi számára most az, hogy a szabadidőautó-divatot meglovagolva ismét masszívan nyereségessé váljon – alighanem csak utána merülhet fel a gondolat, hogy ismét szélesítsék a személyautó-kínálatot.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
