Nyolchengeres lesz a terep-Lamborghini
Ha valaki netán arra fogadott volna, hogy tíz vagy tizenkét henger visít majd a Lamborghini Urus motorterében, az veszített. Négyliteres V8-as kerül az olaszok harmadik szériamodelljébe, és azt sem nehéz kitalálni, hogy miért, bár a gyáriak próbálnak ködösíteni.

A Lamborghini eddig nem adta meg magát a turbómotor-divatnak: az Aventador és a Huracán egyaránt nagy fordulatszámú szívómotort kapott, és ez olyasmi, amit már a Ferrarinak is csak a legdrágább típusaiban kínálnak. Az Urus néven ismert terep-modellbe azonban duplaturbós, 4 literes V8-ast építenek, legalábbis a Lamborghini
fejlesztési igazgatója, Maurizio Reggiani szerint. „A jó gyorsuláshoz és a terepjáró-képességekhez is fontos a nagy nyomaték... a motornak könnyűnek, és erősnek kell lennie.” - mondja a szakember, és nyilván igaza is van, bár nem valószínű, hogy az 5,2 literes V10-es ne húzna eléggé, ha odalépnek neki, akár terepen, akár aszfalton.
A valódi okok nyilvánvalóak: a négyliteres V8-as készen van, erős, és különösebb fejlesztés nélkül beépíthető a VW csoport terepjáró-hajtásláncába, amelyet a Lamborghini is használ majd. Ám még ennél is erősebb indok lehet, hogy a négyliteres motorral Kínában könnyebb lesz eladni az autót, hisz az ennél nagyobb motorú személyautókra ott durva luxusadót vetnek ki. Ez az oka, hogy szinte egyszerre jelent meg több gyártó kínálatában az erős, négy liternél nem nagyobb turbós nyolchengeres sportmotor: készít ilyet a VW csoporthoz tartozó Audin és Bentley-n kívül a Mercedes és a Ferrari is.
Első körben valószínűleg egyetlen változatot készítenek majd az Urusból, de egyelőre nem vetették még el egy második, hibrid hajtásláncú kivitel elkészítésének lehetőségét sem, ez azonban aligha készül el az évtized legvége előtt. A Lamborghini nagyjából egy évtizede ígéri, hogy készít egy harmadik modellt, de csak az utolsó egy-két évben fordult komolyabbra az ügy: most úgy néz ki, 2017 végén bemutatkozhat a gyártásra kész a terep-Lamborghini, és a következő év elejére a gyártást is beindíthatják.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
