Trükkös i8-asokat mutat a BMW
A BMW úgy döntött, legelőremutatóbb modelljébe, az i8-asba zsúfolja mindazt az elektronikát, amit a CES közönségének megmutatna. Az érdekesebbik autó az i8 Spider ajtó nélküli változatára épülő i Vision Future Interaction, amely önvezető, és teljesen új műszerfalat terveztek bele. Kiállítanak egy csukott autót is, amelyen az látható, milyen lenne az autózás tükrök nélkül.

A nyitott autóban elsősorban azzal az ötlettel játszottak el a tervezők, hogy milyen lenne az ideális önvezető jármű belső tere. Annak ellenére, hogy az i8-asban nincs sok játéktér, rendesen átalakították a belsejét. A kezelőfelület nagy részét két kijelző jelenti: a sofőr előtt egy háromdimenziós illúziót keltő képernyőn látszanak a műszerek és a fontos figyelmeztetések, az utas oldalán pedig egy nagy, messzebbről is jól látható LCD kapott helyet, amely gesztusvezérléssel is használható, vagyis a sofőr, aki az ujjaival biztosan nem érheti el, szintén képes kezelni a funkcióit. Ennek autonóm üzemmódban van jelentősége, amikor itt olvashatja el a vezető a leveleit, vagy böngészhet a neten.
A jövő ugyanis a BMW szerint is az önvezető autóké. A tanulmányban még háromféle üzemmódot lehet kiválasztani: a Pure Drive az, amit ma az autók többsége is kínál, azaz a sofőr mozdulatain múlik minden, övé az irányítás teljes egészében. A második mód az Assist nevet kapta – ilyenkor továbbra is a vezetőnek engedelmeskedig az autó, egész addig, amíg nincs vészhelyzet, akkor viszont a robotpilóta veszi át az irányítást. Végül ott az Auto üzemmód, amikor az autó vezet, a sofőr pedig pihenhet. Ilyenkor a kormány előrehúzódik és kéken dereng, az ülés pedig hátrébb csúszik, hogy több legyen a hely mocorogni az ülésben.
Érdekes, hogy a BMW egy másik i8-ason külön mutatta meg a tükör nélküli visszapillantó-rendszerét, amely három kamerával váltja ki a három tükröt. Az ötlet még csak nem is új, bár a megvalósítás szokatlan: a három képet egyetlen kijelzőn láthatja a vezető a középső tükör megszokott helyére beépített kijelzőn, és itt jelennek meg az olyan figyelmeztetések is, mint a holttér-figyelő jelzései. Amennyire tudjuk, az efféle tükör nélküli rendszerek terjedésének eddig sem a megvalósításhoz szükséges műszaki megoldása, hanem a jogi háttér volt az akadálya: nemigen akad olyan ország, ahol engednék a tükrök mellőzését, hisz azoknak a működéshez nem kell áram.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
