Váratlan döntést hozott a Fiat-Chrysler vezetősége: egyszerűen megszüntetik olcsóbb személyautóik gyártását. A cég vezérigazgatója szerint a hobbiterepjárók, pick-upok és crossoverek térnyerése tartósnak látszik Észak-Amerikában, így inkább ezekre a területekre koncentrálnak.
A döntés azért is meglepő, mert a Chrysler 200-as alig több, mint egy éve mutatkozott be a tavalyi Detroit Motor Show-n, azaz nem várják meg a gyártás leállításával a szokásos modellciklus felét sem. Az amúgy formás, nagyjából Ford Mondeo méretű szedánt a kis hátsó ajtónyílás miatt érték kritikák, egyébként meglehetősen átlagos jármű benyomását kelti a tesztek alapján, így a spóroláson kívül nem látszik más ok, amiért mennie kellene. A másik búcsúzó típus, a Dodge Dart sem mondható igazán öregnek, hisz négy éve mutatták be, de ez a típus legalább a fejlesztési költségét visszahozhatta.
Az FCA vezetése azt mondja, nem adja fel végleg a kisebb szedánok piacát, de arra készülnek, hogy a későbbiekben külső partnert bíznak meg a fejlesztéssel – magyarul vesznek valamit, ami másutt már bevált. Ez jóval olcsóbb megoldás, mint a házon belüli fejlesztés és gyártás, ugyanakkor kellene hozzá egy külső partner, és egyelőre nem látszik, hogy ki lehetne az.
Egyes elemzők szerint a Chrysler ezzel a döntéssel komoly kockázatot vállal, hisz jelenleg a kivételesen alacsony üzemanyagárak miatt tolódik a piac a nagyobb, és nagyobb fogyasztású autók felé, ám ez a helyzet elsősorban a világpolitikai helyzetnek köszönhető, és így nem tudni, meddig tarthat még. Ha viszont emelkedni kezdenek az üzemanyagárak, akkor a cég minden vetélytársánál nehezebb helyzetbe kerülhet, hisz kevesebb alacsony fogyasztású modellt kínálhat.