Átalakítaná európai kínálatát a Ford
A Ford régóta kínlódik az európai részleggel, amely korábban komoly veszteséget termelt. Az idén az európai autóeladások növekedésével ugyan összehoztak 259 millió dollár profitot, de ez még mindig aprópénz, különösen a forgalomhoz viszonyítva – ennek az összegnek legalább a tízszeresét kellene megtermelni ahhoz, hogy az amerikai központ is elégedett legyen. Így az idén elbocsátásokkal próbálják növelni a nyereséget, és megkezdik a választék átalakítását is.
Nagyobb gyárbezárásokra, amilyen a belgiumi volt, nem kell számítani, de az európai Ford az idén úgynevezett önkéntes távozási programot hirdet, hogy így csökkentse munkásai számát. Arra számítanak, hogy ezzel mintegy 200 millió dollárt spórolhatnak éves szinten, és ezzel együtt növelhetik a cég működési hatékonyságát.
Ennél számunkra érdekesebb, hogy a Ford of Europe vezetése a kevés nyereséget hozó típusok gyártásának leállítására készül, igaz, azt egyelőre nem tudni, hogy melyek ezek. Valószínű, hogy nem a szabadidő-autókról van szó, hisz ezektől várják a további növekedést, olyannyira, hogy az Ecosport-Kuga-Edge trióhoz állítólag még két további crossover modell jön a közeljövőben, egy a Fiesta, egy pedig a Focus alapjaira épül majd. A brit Autocar azt írja, hogy a még be sem mutatott harmadik generációs Ka eshet áldozatul a spórolási törekvéseknek, illetve elképzelhető, hogy a négytagú egyterű-kínálaton szűkíthetnek, különösen ha a két új crossover modell megérkezik.
Ugyanakkor a drága, és kevés hasznot, sőt, inkább veszteséget ígérő presztízsprogramok nagyrészt megmaradnak, így jön a Focus RS, és a Focus elektromos változatán is nagy erőkkel dolgoznak. Későbbre még több villanyautót ígér a Ford: azt mondják, 2020-ra 13 új, elektromos hajtású modell kerül a kínálatba, azaz a Fordok mintegy 40%-a lesz ilyen, nulla-kibocsátású autó.
Emellett folytatódik a Vignale kínálat bővítése: jelenleg egyetlen ilyen autó kapható, a Mondeo Vignale, de 2017-re már öt Ford modellből készítenek ilyen prémium-kivitelt.