Beszántják a Toyota fiatalos márkáját
A Toyota 2002-ben hozta létre a Scion márkát, amellyel Észak-Amerikában szerették volna meghódítani az első autós, fiatal vásárlókat, de végül nem igazán sikerült gyökeret vernie a márkának. Mostanság annyira gyengén alakultak az eladások, hogy nem éri meg fenntartani a kereskedőhálózatot sem.
A Scion kezdetben japán belpiacra tervezett, az amerikai átlaghoz képest kicsi és olcsó autókat kínált, és ezekkel a modellekkel egész jól meg is lódultak az eladások. Az xA és xB modellekből négy évvel a premier után, 2006-ban 175 ezer példány fogyott, de a következő tíz évben nem is sikerült ennél tovább növekedni, sőt, tavaly mindössze 56 ezer autót tudtak eladni. Ráadásul kiderült, hogy egyáltalán nem tudták elérni a megcélzott vásárlókört: a vevőik átlagéletkora 49 év körül volt, azaz a fiatalok nem igazán választották a Scion autóit.
A márka megszüntetése persze nem megy egyik napról a másikra: még kiárusítják a raktáron levő autókat, így az alkalmazottak nagy részét augusztusig biztosan megtartják, és egy részüknek állítólag állást biztosít majd a Toyota helyi kereskedőhálózata. Az öttagú kínálat egyes modelljeit – így az FR-S-t, amely egy átcímkézett GT 86 – valószínűleg tovább kínálják Toyota márkajelzéssel, a többi viszont együtt szűnik meg a márkával.