Atecának hívják a Seat új kompakt hobbiterepjáróját, ami úgy hiányzott már a spanyol márkának, mint egy falat kenyér. Ez a kategória Európában jobban nő, mint bármi más, ezért a VW-csoport azt várja tőle, hogy a Seat márka eladásai stabilizálódnak, sőt tovább nőnek.
A Seat egészen mostanáig titkolta a modell nevét és formáját, mert bár volt egy előtanulmány, a 20V20, azonban a szériagyártmány konvencionálisabb lett. Nem véletlenül: ez egy kompakt jármű, a hossza 4,36 méter, vagyis ekkora alapterületen nem lehet egy SUV szinte kupésan sportos. A forma már csak azért is kevésbé dinamikus, mint például a Leoné, mert a hasonló SUV-ok vásárlói bevallottan idősebbek. Érdemes megnézni az Ateca oldalán az övvonalat, ami egyetlen, konvencionális, szinte teljesen vízszintes vonal, míg a Leon oldalán megtört, sokkal dinamikusabb vonalak húzódnak. Az Atecát optikailag kicsit megemeli az alján látható fekete sáv, emiatt sokkal komolyabb terepképességeket képzel oda az ember.
Városi terepjárót mutat a Seat
A 20V20 nevű gép még mindig nem végleges, de már nem lehet nagyon messze tőle.
Azonban az Ateca egy MQB-modulrendszerű, emelt személyautó, amit alapból fronthajtással, opcióként összkerékhajtással lehet megvásárolni. Európában ebben a kategóriában olyan modellek versenyeznek, mint a Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Ford Kuga, Honda CR-V és a VW Tiguan. Utóbbinál egyébként épp most zajlik a modellváltás, a Seat hossza körülbelül annyi, mint a régi Tiguané, az új generáció hosszabb nála.
Ahogy azt a VW-csoportnál már megszoktuk, nagyrészt az Ateca tervezői is a szabvány főegységekből építkezhettek. Vonatkozik ez a motorválasztékra is, amely a premier idején összesen öt tagból áll majd. A benzines alapkivitelbe az ezres háromhengeres turbómotor kerül 115 lóerővel, a másik benzinmotor pedig az 1,4 literes TSI 150 lovas változata lesz. Dízelmotorból háromfélét kínálnak majd, az alapkivitelbe 1,6 literes 115 lóerős TDI kerül, emellett még kétféle kétliteres közül lehet majd választani, a gyengébb 150, az erősebb 190 lóerős lesz. Összkerékhajtást csak az erősebb benzineshez és a kétliteres dízelekhez kaphatnak a vásárlók, és ugyanezekhez a kivitelekhez kínálnak hétfokozatú DSG váltót is, az alapmotorokhoz csak hatfokozatú manuális váltók járnak majd. A fronthajtású változatoknak az árukon kívül még egy szabad szemmel is látható előnyük biztosan lesz az összkerekesekkel szemben: míg az előbbiek csomagtere 510 literes lesz, az utóbbiakból 25 liter hiányzik a hátsó hajtás helyigénye miatt.
A Seat autóit elsősorban Spanyolországban, Martorellben vagy Barcelonában gyártják, azonban ez nem igaz az új SUV-ra. A gyártást a csehországi Kvasinyba telepítette a VW-csoport, az sem titok, hogy az műszaki alapokon a Škoda új SUV-jával osztozik a Seat. Az ígéretek szerint nem olyan átemblémázásról van szó az Ateca esetében, mint ahogy a Škoda Rapid-Seat Toledo párosnál láttuk, a Seat SUV formájánál csak kevés kompromisszumot kötöttek, azt is csak az ajtóknál – persze ezt az állítást csak akkor tudjuk majd ellenőrizni, amikor a Škoda is megmutatja majd a saját SUV-jának a végleges formáját. Vélhetően erre nem kell sokat várni, hisz mindkét modellt kiállítják majd Genfben.
A Seat jövője szempontjából különleges jelentősége van az Atecának. 2015-ben a spanyol márka bő 400 ezer autót értékesített, 2,4% növekedés után, viszont a márka értékesítésért felelős alelnöke szerint úgy 600 ezer autót kellene értékesítenie a Seatnak ahhoz, hogy igazán prosperáljon. Az idénre hasonló eladásokat terveznek, mint tavaly (az átállások miatt most nem tudják növelni a termelést). Ahhoz viszont, hogy a terv teljesüljön, még önmagában kevés lesz az évi 65-70 ezer darab Ateca, további új modellekre van szükség, ezért az elkövetkező két évben további három új modellt mutat be a márka, ebből az egyik az új Ibiza 2017-ben érkezik, a másik kettő a pletykák szerint szintén SUV lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
