Van valami megnyugtató abban, amikor az ember a túldekorált, születésnapi Lamborghini, vagy a világ legdrágább autói után elgyalogol a Porsche standjához, ahol viszonylag kiszámíthatóan változik a világ. Igen, jó példa erre az új turbókorszakuk is, hiszen évek óta lehetett tudni, hogy a 911-ekből és a Boxsterekből is kiszórják majd az eddig ismert, nagy hengerűrtartalmú, hathengeres bokszer motorokat és helyükre valami egészen más érkezik.

A Boxster és a Boxster S mostantól csak négyhengeres turbómotorokkal kapható és neve hivatalosan 718 Boxsterre változott. Ezzel az ötvenes-hatvanas évek, szintén négyhengeres Porschéire emlékezik a gyár, de nem kell ilyen mélyre merülni a múlt kútjában ahhoz, hogy találjunk más, nem hathengeres Porschékat is, hiszen legutóbb az 1992 és 1995 közt gyártott 968-asokban volt négyhengeres blokk, igaz, akkor soros hengerelrendezéssel.
A 718-asok motorja nagyon érdekes szerkezet, a rendkívül rövid bokszerek hengerenként kétlépcsős befecskendezéssel, folyadékhűtésű intercoolerrel és kettős megfúvású turbóval készülnek. Jóllehet a korábbi hatból elhagytak két hengert, a kisebbik motorváltozatnál továbbra is megtartották az ideális, ötszáz köbcentis hengerenkénti lökettérfogatot, így az kétliteres, az S változat pedig ötszáz köbcentivel több, ennek a furatait növelték meg. Nagy kérdés, hogy a kipufogóhangot jelentősen tompító turbóval hogyan szólnak majd ezek a motorok, de az biztos, hogy a teljesítményükkel nem lesz gond, hiszen sokkal erősebbek, mint az elődeik.
Az alapmodell kereken 300 lóerős (a szívómotoros Boxster 265 volt), míg a 718 Boxster S 350-et tud. Nem is a csúcsteljesítmény, inkább a nyomatékleadás érdekes, hiszen a rugalmassághoz inkább ez kell. Ha pusztán a technikai adatokból indulunk ki, a turbós Boxsterek nagyon simán lenyomják elődeiket, hiszen a kisebbiknek is 380 newtonméter a csúcsnyomatéka, amely ráadásul rendkívül alacsony, 1950-es fordulatszámtól rendelkezésre áll.
Az erősebbik motor nyerőszáma a 420 Nm, szintén kevesebb mint kétezres fordulattól. Nem lövöm le a poént, de érdemes rákeresni, mit tudtak a sokkal öblösebb, hathangeres Boxsterek ezen a téren. A fentiek ellenére lehet még egy kicsit aggódni az alacsony fordulaton jelentkező turbólyuk miatt, de ezzel mi megvárnánk az új motoros Boxsterekkel megtett első kilométereket.
Mindkét autó a 2012-óta létező középmotoros széria alapjaira épül, főbb méreteik teljesen azonosak, vagyis hiába újak a motorok és hiába jelent ez történelmi változást a Porschénál, az autó külsején inkább csak ráncfelvarrás történt. Új a fedélzeti menürendszer és a teljes középkonzol, változtak az első és hátsó lámpák, utóbbiakat kicsit a hátsó légterelőbe is besimították, illetve sokkal hangsúlyosabb lett az autók első lökhárítója is. Ebbe nagyobb nyílásokat vágtak a hűtőlevegő számára, így hangsúlyozva, hogy ez a Boxster már nem a régi.
Bár nem a nyers végsebességadatok számítanak egy ilyen örömautónál, azért ideírom, hogy a legolcsóbb, hatfokozatú kéziváltós 718 Boxster legfeljebb 275 kilométeres sebességgel száguldhat, az S tízzel tud többet, míg az új turbómotorok 4,2 vagy 5,1 másodperc alatt repítik százig az 1300 kilós kétüléses sportkocsikat. Aki nagyot akar rajtolni, vegye a 718-as Porschét a PDK-nak nevezett, átdolgozott, duplakuplungos váltóval és rendelje meg hozzá a Sport Chrono Packet is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
