Hosszú és hányattatásokkal teli az egyik legkorábbi Ferrari története, amelyet most újra használható, sőt, lényegében új állapotba hoztak a gyári restaurátor-műhely szakemberei.
Mai szemmel túl apró és primitív szerkezetnek tűnhet a Ferrari 225E típusa, de a látszat csal. Egyrészt 1952-ben, amikor elkészült, páratlanul gyors autónak számított, másrészt valószínűleg a legértékesebb modellek közé tartozik, mivel összesen 21 példányt gyártottak belőle. A konkrét, 0178-as alvázszámú példány elindult az 1952-es Mille Miglián, és még ugyanebben az évben három kisebb versenyt meg is nyertek vele. Nem csoda, a 850 kilogrammos karosszériában 2,7 literes V12-es motor dolgozik, amely mintegy 210 lóerős, és 230 km/h körüli végsebességet biztosít a kupé számára.
Az a tény, hogy az autó ismét a saját lábán közlekedik, már önmagában is kisebb fajta csoda: valamikor a 80-as években tűz pusztította el a gép egy részét, és bár akkor megmenekült a motorja, és megpróbálták újjáépíteni, beindítani azóta sem lehetett, míg jelenlegi gazdája a Ferrari Classiche gondjaira nem bízta. A teljes felújítás után pedig saját lábán hagyta el a gyárat, amivel láthatóan nagy örömet okozott a gazdájának.