Középmotoros, villanyturbós csoda a Hyundaitól
Már harmadik éve mutat a Hyundai újabb és újabb középmotoros tanulmányokat a Veloster alapjain, de az idei RM16 N-ben már csak az arányai emlékeztetnek halványan az alapjait adó fronthajtású kupéra.
Tulajdonképp a legnagyobb újítás most az autó formája: terveznek teljesen új orr-részt szélesebb, alacsonyabb légbeömlővel és a fényszórók között sima, gömbölyded felülettel. Oldalt hatalmas légbeömlő jelzi, hogy a kétliteres, 300 lóerős és 383 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres, villanyturbós motornak ott van szüksége sok levegőre. A tető és az oldalablakok sziluettje is simább vonalú lett, így már csak a szélvédő környékén látszanak nyomati a Veloster-rokonságnak. A műszaki paraméterek egyébként semmit nem változtak az RM15 óta: a súlyelosztás ugyanúgy 43:57 az első és a hátsó tengely között, ugyanazt a hatfokozatú kézi váltót használták itt is, sőt maradt az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és a szintén elektronika vezérelte kipufogórendszer.
A Veloster nem igazán lett népszerű, talán a fronthajtású műszaki alapok miatt, ennek ellenére nem túl valószínű, hogy az RM16 N sorozatgyártására sor kerülhet. Ha mégis rászánják magukat a koreaiak, akkor sem várható egy néhány száz példányos kis sorozatnál több. A cél itt inkább az, hogy megmutassák, a Hyundai igenis készíthetne élményautókat, ha úgy tartaná kedve. Az autó nevében az N egyébként a Hyundai sportrészlegére utal, amelyet mostanság próbálnak világszerte a köztudatba csempészni, és amely elvben ugyanúgy tuningolja majd a gyári Hyundai modelleket, mint a Mercedesnél az AMG vagy az Opelnél az OPC részleg.