Különleges megoldást hoz a Mercedes új hathengerese

2016.06.14. 11:18

Ugyan csak hallomásból ismerhetjük a Mercedes új, soros hathengeresét, az M256-ost, a legújabb hírek szerint nem csak a hengerelrendezésben jelent újítást az összes Mercedes V6-ost leváltó motor.

A motorhoz a legújabb híradások szerint automatikusan jár majd egy 48 voltos mikrohibrid-rendszer, hasonló ahhoz – vagy akár ugyanaz – amit nemrég ki is próbálhattunk a Continental kísérleti járművében. A Mercedes új motorját egy 18 lóerő körüli teljesítményű villanymotor segíti, amelyet egy igazán kis méretű, 900 Wh kapacitású akkumulátorról hajtanak, az akkut pedig fékenergia-visszanyeréssel töltik újra. Ez a rendszer alacsony fordulatszámon – 2000 alatt – egészíti ki a motor nyomatékát, viszont önállóan nem képes mozgatni az autót. Ennek ellenére állítólag 10-15%-os fogyasztáscsökkenést hozhat.

Magáról a motorról egyelőre csak annyit tudunk, hogy az E osztályban már bemutatott, vadiúj OM654-es dízelmotorral együtt tervezték, egy moduláris motorcsalád részeként, és a Mercedes motorfejlesztési vezetője korábban már beígérte, hogy ezzel váltanak ki minden, jelenleg használt hathengerest. Ez a lépés azonban még odébb lehet, hisz az E osztály kombi változatát V6-os benzin- és dízelmotorokkal mutatták be a napokban, ami arra utal, hogy az új motor őszig biztosan nem kerül gyártásba.

A soros hathengeres elrendezést egyébként egyértelműen azért választották, mert így könnyebben származtatható az új motor négyhengeres rokonaiból. A jelenleg uralkodó méretcsökkentési trend egyértelműen arra mutat, hogy a jövőben a Mercedes egyre kevesebb V8-ast ad majd el. Azaz a sorhatost gazdaságosabb lehet előállítani, ha a négyhengeresekkel azonos, és így továbbra is nagy tömegben gyártott alkatrészekre épül.