Az új lehet az utolsó V8-as az Audinál
Az Audi az SQ7 TDI-ben mutatta be a villanyturbós technológiával megspékelt új V8-as motorját, ami a hírek szerint az utolsó V8-as lehet a márka kínálatában.
Ahogy arról az elmúlt hónapok hírei szóltak, a dízelbotrány után a Volkswagen-csoport a villanymotorok fejlesztésére fog koncentrálni a jövőben, ezért eshet áldozatul a konszern legnagyobb személyautókba szerelt dízelmotorja is. A gyári kommunikáció szerint hatalmas költségei vannak egy ekkora motor fejlesztésének, amit inkább a villanymotoros hajtásláncok és az akkumulátorcsomagok fejlesztésére fognak fordítani. Ráadásul ezek a nagy belsőégésű motorok negatívan hatnak a teljes modellpalettára szóló, szigorodó emissziós értékek betartására is.
A Volkswagen-csoport azt ígéri, 2025-re az eladott autóinak negyede kap részben villanyhajtást, az Audi esetében pedig még ennél is magasabb értékekről beszélnek. Nem csak a VW-konszern száműzi a V8-asokat, állítólag a Fiat Chrysler is leállítja ezeknek a motoroknak a gyártását 2019-ben. Ha így lesz, egy könnycseppet biztosan el fogunk morzsolni a Hellcat 707 lóerős, feltöltős HEMI motorjáért.