Nem véletlen, hogy az MAN új piaci szegmensbe merészkedik: a TGE azért született, hogy növelhessék az új VW Crafter vásárlóbázisát, amelyet a Volkswagen haszonjármű-részlege már a Mercedes segítsége nélkül fejlesztett.
A szoros rokonságnak köszönhetően nincs is lényeges eltérés az új Crafterhez képest. Lényegében csak a hűtőmaszk új, bár az is meglepő, hogy nem elégedtek meg a jelvény cseréjével. A TGE-nek mások a fényszórói és a hűtőrács dekorációját is úgy alakították ki, hogy hasonlítson a nagyobb MAN teherautókéhoz. A lökhárító azonban már ugyanaz, mint amit a Crafteren használnak, ahogy minden más is milliméterre azonos a két autón az első tengelyvonal mögött, ha a logóktól és feliratoktól eltekintünk.
A különbség tulajdonképp csak annyi, hogy az MAN így lefelé tudja bővíteni a kínálatát – mostantól 3,5 tonnás össztömegű járműtől 250 tonnásig tart a paletta – azaz nagy ügyfeleinek teljesebb megoldást kínálhat, mint eddig. Ugyanakkor a Volkswagennél a Crafter továbbra is a kínálat csúcsát jelenti.