Megújul a legkisebb Hyundai
Az i10 jelen formájában három éve van piacon, és bár egyáltalán nem rossz, ugyanaz vele a baj, mint a legtöbb Hyundai modellel. Nem könnyű elérni, hogy ugyanúgy megtelepedjen a létezéséről szóló információ az emberek fejében, ahogy tudnak a VW Up!-ról, a Fiat Pandáról vagy a Suzuki Swiftről.
Kicsit méltatlan helyzet ez, hisz korrekt termékről van szó, és ezt nem csak hallomásból tudjuk. Az elődjéhez képest a külseje is sokkal divatosabb az elődjénél, de épp a most következő felújítás jelzi, hogy nem lett elég karakteres, hisz a modellfrissítésnél csupa olyan részlet került az autóra, amelytől láthatóan markánsabb lesz a forma. Ilyen az új első légbeömlő a sarkaiban a két nappali menetfénnyel, ami ugyan nem feltétlen jobb, mint a korábbi hatszög-forma, de kevésbé simul bele az átlagba. Hátul hasonló szerepet tölt be az új lökhárítóban a nagy, fényezetlen fekete betét a két sarkában két kerek, piros lámpával – talán ködzárófények, vagy helyzetjelzők – ez is olyan, kevésbé szokványos elem, amely az autó karakterét erősíti.
Az azért látszik, hogy három évvel a típus bemutatója után még nem engedhették meg a tervezőknek, hogy a fémlemez-alkatrészekhez nyúljanak – az ilyesmi egyszerűen túl drága lenne egy olyan típusnál, amely épp csak elkezd nyereséget termelni, miután visszahozta a kifejlesztése költségeit. Belül még ennyi változás sincs, csak az információs rendszert cserélik egy korszerű, érintőképernyős megoldásra a drágább változatokban, amely már Apple Carplay és Android Auto kompatibilis. Műszakilag sincs változás, egyelőre marad a két régi benzines szívómotor, az ezres háromhengeres és az 1,2 literes négyhengeres, az új ezres turbómotort itt egyelőre nem vetik be.
A felújított i10-est a Párizsi Autószalonon mutatják be először október első napjaiban, és a forgalmazás is megindul még az idén. A koreaiak szokásait ismerve még durván két évig marad ez a típus, aztán jöhet a következő generáció.