Kicsúszott az Alfa Romeo szabadidőautó képe
Már csak egy statikus kép maradt a balesetből: a Fiat Chrysler az Alfa Romeo Cassinóban működő gyáráról rakott fel egy gyári videót, ebben pedig egy nullszériás Stelvio is látható volt. Az Alfa első crossover modellje pedig még hétpecsétes titok kéne legyen.
A videó már nem elérhető, de az internetről szinte lehetetlen eltávolítani, ami már kikerült – legalábbis egy állókép elkezdett elterjedni, amelyen a félig-meddig letakart autó látható, ahogy ugyanazon a szerelőszalagon halad, amelyen a Giuliák összeszerelése is folyik. Nagy meglepetésről persze szó sincs: látszik, hogy az ötajtós a Giulia frontkiképzését örökölte, ötajtós karosszériája viszonylag magas, és az autó magasságához képest meglehetősen kisméretű felnikkel és magas oldalfalú gumiabroncsokkal készül. A tetővonal is jól látszik, ahogy az oldalablak-sor is – ez utóbbi nem túl meglepő módon szintén a Giulia stílusát hordozza.
Műszaki szempontból sem lehet nagy eltérés, hisz a két autó ugyanazokra a műszaki alapokra épül, és ugyanazokat az új, hosszában beépíthető négyhengeres turbómotorokat kapja, 2 literes benzineseket és 2,2 literes dízeleket. Az autót méretben és árban is a BMW X3-as környékére pozicionálják, amely igazán népszerű mind Európában, mind Észak-Amerikában – ettől reméli a Fiat vezérkara, hogy az Alfa Romeo vásárlók száma drasztikus növekedésnek indulhat.
A típus bemutatója már nincs messze, az FCA már azt is bejelentette, hogy a novemberi végi Los Angeles Auto Show-n mutatják meg először a Stelviót. Ez nem véletlen, az Alfa Romeo vagy egy évtizede tervezett, majd számtalanszor elhalasztott észak-amerikai visszatérésének kulcsmodellje a közepes SUV, persze a Giuliával együtt. Ami a képen látszik, az valószínűleg nullszériás gyártás, a típus nagy sorozatú előállítása csak az év legvégén indul Cassinóban, a forgalmazás pedig néhány hónappal később, 2017 első negyedében indulhat.