Meglepetés: nagy Ferrari nyolc hengerrel
A Ferrari eddig nem mutatta jelét, hogy foglalkozna egyes piacok különleges igényeivel. Nem is csoda, eddig örülhetett, aki egyáltalán vásárolhatott egy-egy sportkocsit a cégtől. Ám most itt a bizonyíték: Maranellóban is új szelek fújnak. Az új, V8-as GTC4 Lusso kétségtelenül Kínának készült.

Utoljára a 90-es évek elején készült olyan Ferrari, amelybe egynél többféle motort építettek. Akkor az olasz adószabályok miatt készült kétliteres, turbós változat a cég alapmodelljéből, amelyet egyébként 3,2 literes szívó V8-assal gyártottak. Most azonban a V12-es túra-csúcsmodell, a GTC4 Lusso kapott 3,9 literes biturbó V8-ast, nyilvánvalóan a kínai vásárlók kedvéért, hisz ott 4 liter felett durvulnak el az autókra rakódó terhek.
Megmutatták a legújabb luxus-Ferrarit
GTC4 Lusso a neve, ami kétségkívül jobban hangzik, mint az FF. És ütősebben is néz ki.
Az új változat neve GTC4 Lusso T, és nem sokkal lassabb nagymotoros testvérmodelljénél. A motorblokk nyilván ugyanaz az F154-es jelzésű, amivel a 488-asban és a California T-ben már találkozhattunk, de itt 610 lóerő a csúcsteljesítménye és 760 Nm a maximális nyomatéka, azaz a két korábbi változat közé lőtték be teljesítményszintjét. A V12-es a maga 690 lóerejével ugyan jobban megy, de nem sokkal: a gyorsulás százra 3,5 másodperc alatt megy a turbós kivitelnek, ami egy tized romlást jelent, a végsebessége pedig 334 helyett 320 km/h, ami miatt aligha fognak reklamálni a vevők. Cserébe jobban fogyaszt, mint a V12-es, 15,3 helyett 11,6 literrel elmehet száz kilométert, már ha öregurasan vezetik. Ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása is csökkent, 350-ről 265 g/km-re.
A két változat dinamikai adatainak meglepően kis különbsége egyebek közt annak köszönhető, hogy a T változat hátsókerék-hajtású, szemben a V12-essel, amelynél megtartották az összkerék-hajtást. Ám itt is használják a hátsókerék-kormányzást, sőt, állítólag gyorsabban és pontosabban reagál. A gyáriak szerint a V8-as motorból a turbókésedelmet is sikerült teljesen kiirtani, így ugyanolyan közvetlen élményautó lesz, mint a szívómotoros változat, ha nem jobb, hisz a könnyebb motor miatt még hátrébb tolódott a két tengely közti terheléseloszlás. A turbós modellnél álló helyzetben az 1,74 tonnás üres tömeg 46%-a jut az első tengelyre, és 54%-a a hátsóra.
A Ferrari a Párizsi Autószalonon mutatja be vadonatúj modelljét, de nem is kérdéses, hogy az igazi célpont Kína, ahol ezzel a modellel lépéselőnybe kerülhetnek a Lamborghinihez és az Aston Martinnal szemben.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
