Új vegyes vállalatot alapít a Daihatsu és a Toyota, amelynek állítólag az lesz a feladata, hogy új, olcsón gyártható és forgalmazható autókat dobjon piacra a közeljövőben. A két autógyártó a lehető legjobb munkamegosztásra törekszik, hogy kiaknázhassa a még fejlődő piacokon kínálkozó lehetőségeket.
Bár innen Európából már most hajlamosak vagyunk egy kalap alá venni a Toyotát és leányvállalatát, a Daihatsut, a valóságban két önálló, néha lazán együttműködő vállalatról van szó. Januárban a Toyota ugyan megvette a Daihatsu részvényeinek maradékát is, de az új, szorosabb együttműködés csak most kezd körvonalazódni. Jövő januárban alakul meg az a cég, amelynek az lesz a feladata, hogy olcsó modelleket tervezzen és gyártson, a Daihatsu tervezési tapasztalatait és a Toyota gyártókapacitását felhasználva.
Egyelőre úgy néz ki, nem terveznek új márkanevet bevezetni: a közös munka végeredményei a Toyota nevet viselik majd, hisz ez a cégcsoport legjobban működő márkaneve. Azon sem csodálkoznánk, ha a Daihatsu, mint önálló márka, szép lassan eltűnne még megmaradt exportpiacairól, és csak a japán kisautó-piacon maradna látható, ahol a domináns szereplők közé tartozik.
A terv egyébként arra emlékeztet, ahogy a Renault-Nissan a Datsun és Dacia márkákkal jelentősen növelte piaci részesedését egyes nagyobb fejlődő piacokon, így Oroszországban és Indiában, azzal az eltéréssel, hogy a Toyota a saját nevét adja az új, olcsó modellekhez, amelyeket a Daihatsuval terveztet.