Előbb az autó sziluettjét mutató teaser-fotóval, majd az orr-rész megvillantásával próbálta felhívni a figyelmet készülő modelljére Henrik Fisker. Most végre lehullt a lepel, és néhány érdekes adatot is elárultak az EMotion névre keresztelt újdonságról.
Az autó – formatervét tekintve – talán többet örökölt a VLF által év elején bemutatott Force 1-tól, mint a szellemi elődként emlegetett Fisker Karmától. A VLF-ben mellesleg Henrik Fisker szintén érintett, ebből pedig a friss modell is hasznot húzhat. Egészen konkrétan a vállalat Auburn Hills-i gyárában készülhet majd az EMotion. Ott jelenleg a Force 1 mellett V8-as Karma-átépítéseken dolgoznak.
Az EMotion tisztán elektromos hajtású autó lesz. Az ígéretek szerint a hatótávot nem adják 640 kilométer alá. Ennek elérésében a Fisker Nanotech saját, grafén akkucsomagja segíthet. Összehasonlításképpen: a Tesla Model S 90D valamivel kevesebb mint 500 kilométert megy egy töltéssel. Fiskerék persze végsebességben sem akarnak elmaradni a riválistól: 260 km/h körül lehet majd az EMotion csúcsa.
Kényelemben szintén ráígérnek a Teslára – persze mi mást is tehetnének, ha versenybe akarnak szállni velük. Azt mondják, kiemelkedő lábteret kínálnak majd, és az önvezető funkciók sem maradhatnak el – utóbbiakról pontos részleteket még nem árultak el. A be- és kiszállást a Lamborghini-stílusban felfelé nyíló ajtók segítik elöl-hátul egyaránt.
Az EMotion hivatalos bemutatójára minden bizonnyal 2017 második feléig kell várni, a sorozatgyártást pedig azt követően kezdik majd meg. Az árazásról egyelőre csak találgatások vannak: 100 ezer dollár, azaz 27 millió forint körüli összeget kell majd kicsengetni érte. Később azonban olcsóbb modelleket is terveznek Fiskerék – nem nehéz kitalálni, hogy például a Tesla Model 3 kategóriájában.