Szivároghat az üzemanyag a Mazda RX-8-asokból
Az RX-8 eleve hírhedt benzinzabáló, de ezért még nem hívnák vissza a típust, viszont az üzemanyagpumpa tömítésének gyakori meghibásodása miatt a Mazda kénytelen közel 70 ezer autót a szervizekbe rendelni.
A 2003 áprilisa és 2008 februárja között gyártott RX-8-asokat érinti a visszahívás, amely egyelőre csak Észak-Amerikában zajlik, de a hiba valószínűleg más piacokon is jelentkezik, hiszen az összes sportkocsi ugyanabban az üzemben készült. A problémát a két üzemanyagpumpa tömítései okozzák, amelyek a motortér, illetve a kipufogórendszer hőjétől megkeményednek és kirepedeznek. Így előfordulhat, hogy szivárogni kezd a benzin, akár a tanknál, akár a motortérben, ami tűzveszélyes.
A Mazda 2013-ban kapta az első bejelentéseket a problémáról, de eleinte a nem megfelelő karbantartással magyarázták a jelenséget, 2014 végére viszont bebizonyosodott, hogy a tömítések nem bírják a magas hőmérsékletet, amelynek az autó működése közben ki vannak téve. Ám csak az idén októberben döntöttek úgy, hogy visszahívják az érintett autókat. A konkrét visszahívásra azonban még várniuk kell az RX-8 tulajdonosoknak, mivel a cserealkatrészek a hírek szerint még nem készültek el.
Az RX-8-ast a Mazda 2012-ig gyártotta, és egyelőre ez a gyártó utolsó Wankel-motoros modellje. És bár nemrég bemutattak egy újabb sportkocsi-tanulmányt bolygódugattyús motorral, egyelőre korántsem biztos, hogy ezt gyártásba is küldik, mivel a Wankel-motorból magas fogyasztása és nehezen kézben tartható égési paraméterei miatt nem könnyű olyat készíteni, amely megfelel az aktuális károsanyag-kibocsátási és fogyasztási normáknak.