Terepjárókkal indít a kínai luxusmárka
Nemrég még csak a Great Wall luxusmárkájának nevét ismertük, ám azóta megejtették a hivatalos bemutatót, ahol a két első modellt, a W01-est és a W02-est is megmutatták. A kínai gyártó, amely elsősorban megfizethető pick-upjaival szerzett jelentős piaci részesedést a hazai piacon, érthető módon SUV-kkal indítja el luxusmárkáját.
Az is kiderült, hogy honnan a név. „A saját családnevem után kereszteltem el a márkát” - mondta Wei Jianjun, a Great Wall elnöke. Ez mifelénk meglehetősen szerénytelen lépésnek számítana, de úgy néz ki, Kínában a gesztus másként is értékelhető. „Épp ezért úgy fogom védelmezni a márka becsületét, ahogy a saját családomét is védelmezném” - mondja az elnök. Az autókról viszont még nem árultak el részleteket, csak annyi biztos, hogy az áruk 150 és 200 ezer jüan – úgy 6,3-8,4 millió forint – között lesz, és mindkettő a Kínában is dinamikusan növekvő SUV-piacon szerezhet piaci részesedést a márkának.
Látszatra kellemes arányú és divatkövető, de az igazán karakteres stílusjegyeket nélkülöző autókról van szó. A W01 – a fehér prototípus – tűnik nagyobbnak, míg a W02, a piros autó olcsóbb, kompakt méretű ötajtós. Állítólag mindkét jármű közel áll a gyártáshoz, a tervek szerint a W01 érkezik elsőként, jövő áprilisra tervezik a szériamodell bemutatóját, a W02 és az egyelőre még ismeretlen W03 pedig 2017 harmadik negyedévére várható.
A márka bemutatóján az is kiderült, hogy az új luxusmárka kínálatán és koncepcióján már négy éve dolgoznak, és a márka vezérigazgatója Jens Steingraeber lesz, aki korábban harminc éven át dolgozott az Audinál. Ezek alapján az sem lehetetlen, hogy a Great Wall a Wey modellekkel Európában is megpróbálkozik majd, bár az első számú célpont nyilván a hazai piac lesz, ahol eleve öldöklő verseny folyik a tehetősebb vásárlókért.