A 2017-es Év Autója szoros versenyben...
...a Peugeot 3008-as. A szavazás nagyon szoros eredményt hozott, a francia SUV csupán 23 pont előnnyel végzett az első helyen.
Rövid ideig úgy nézett ki, hogy az Alfa Romeo Giuliáé lehet az Év Autója cím, de végül a Peugeot szabadidő-autója lett az első helyezett 319 ponttal, míg a Giulia 296 ponttal a második helyen végzett. A hét döntős autó maradéka látványosan kevésbé tetszett az 58 tagú zsűrinek, a Mercedes E osztály 197, a Volvo S90/V90 172, a Citroën C3 166, a Toyota C-HR 165, a Nissan Micra pedig 135 pontot kapott.
Kollégánk, Csikós Zsolt is szavazott, nála más a sorrend. Olvassák el, hogy indokolta saját pontozását:
Alfa Romeo Giulia - 5 pont
Ha pár év múlva visszanézünk, 2017-ből biztosan erre az autóra emlékszünk majd. Hihetetlenül agilis és kommunikatív műszaki alapok, igaziautó-hang, tűzijáték-sebességű váltó, masszív felépítés, stílus – ez egy olyan Alfa, amely tökéletesen idézi a márka aranyló múltjának legjobb szedánjait, a Giuliákat, Alfettákat, 75-ösöket. Viszont úgy tűnik – most ez kivételesen jó minőségű is.
Citroen C3 - 3 pont
Egyedi, bájos formájával, minőséginek látszó (de valójában olcsón gyártott) belső terével, tisztességes helykínálatával és örömteli hozadékként puha rugózással a C3 szerethető kiskocsi. De nagyon nem örömteli vezetésre való jármű, mert billeg, bólogat a tükörsimánál akár csak kicsit rosszabb aszfalton is. Sok műszaki újítást sem tartalmaz.
Mercedes-Benz E osztály – 3 pont
Egyike az iparág legösszeszedettebb autóinak – az ülései, zajcsillapítása, rugózása talán az istenek ajándéka volt. Ennek van a kombik közül a legnagyobb csomagtartója is. Igazi zúzógép a nagyobb benzinesekkel, harmatos fogyasztású spórmobil az új generációs dízelekkel. Sajnos a Mercedes ceruzája vastagon fog az árcédulán, a C/E/S osztályos egyen-design pedig már kezd unalmassá válni.
Nissan Micra – 3 pont
A Micra jóval nehezebb súlyú játékos, mint gondolhatná bárki, hiszen sose láttunk még ilyen kis autót ennyi érdekes szolgáltatással. Sávelhagyás-figyelő, távolságtartó tempomat, térhatású hifi, összeszedett, mégis sportos futás, tág csomagtartó – ezek a kiemelendő pontjai. De a hátsó ülésein nagyon szűk, a formája megosztja a véleményeket, az olcsóbb kivitelek belső tere pedig annak is látszik – olcsónak.
Peugeot 3008 – 4 pont
Ezzel a modellel merészen még vadabb vizekre evez a Peugeot. A kinézetével hatalmasat szól, de a belseje még jobban néz ki – a 3008-ast birtokolni, utasának lenni, látni egyformán eseményszámba megy. Úgy tud komoly autónak kinézni, hogy közben takarosan kompakt méretű marad, bár a pattogós rugózásán javíthattak volna még egy adagot. Legjobb a kisebb motorokkal venni, négykerékhajtásost még nem gyártanak belőle.
Toyota C-HR – 4 pont
A Prius 4 egy műszaki csoda, amely irritálja a szemet, ám a C-HR formáját egy másik galaxisban rajzolták. A kettőt kombinálva megkapjuk a C-HR Hybridet, amely a legjobban kinéző eddigi Toyota-hibrid, tehát magasra emeli az új típus rangját. Sajnos az 1,2-es turbómotorral szerelt, kézi váltós alapváltozat jobb autó.
Volvo S90/V90 – 3 pont
Ez a legjobban kinéző idei Év Autója-díjesélyes autó, különösen a kombi kivitele. Műszakilag azonos az egy évvel korábbi XC90-essel – ugyanaz a padlólemez, a motorok, egyáltalán, az egész technikai alapja. Szintén azonos a tabletszerű fedélzeti rendszer is, és a belseje is hasonló stílusú. Kicsit frissítettek a biztonsági és kényelmi funkciókon, de ez az autó idén már nem áttörés.