A 2017-es Év Autója szoros versenyben...
...a Peugeot 3008-as. A szavazás nagyon szoros eredményt hozott, a francia SUV csupán 23 pont előnnyel végzett az első helyen.
Rövid ideig úgy nézett ki, hogy az Alfa Romeo Giuliáé lehet az Év Autója cím, de végül a Peugeot szabadidő-autója lett az első helyezett 319 ponttal, míg a Giulia 296 ponttal a második helyen végzett. A hét döntős autó maradéka látványosan kevésbé tetszett az 58 tagú zsűrinek, a Mercedes E osztály 197, a Volvo S90/V90 172, a Citroën C3 166, a Toyota C-HR 165, a Nissan Micra pedig 135 pontot kapott.
Kollégánk, Csikós Zsolt is szavazott, nála más a sorrend. Olvassák el, hogy indokolta saját pontozását:
Alfa Romeo Giulia - 5 pont
Ha pár év múlva visszanézünk, 2017-ből biztosan erre az autóra emlékszünk majd. Hihetetlenül agilis és kommunikatív műszaki alapok, igaziautó-hang, tűzijáték-sebességű váltó, masszív felépítés, stílus – ez egy olyan Alfa, amely tökéletesen idézi a márka aranyló múltjának legjobb szedánjait, a Giuliákat, Alfettákat, 75-ösöket. Viszont úgy tűnik – most ez kivételesen jó minőségű is.
Citroen C3 - 3 pont
Egyedi, bájos formájával, minőséginek látszó (de valójában olcsón gyártott) belső terével, tisztességes helykínálatával és örömteli hozadékként puha rugózással a C3 szerethető kiskocsi. De nagyon nem örömteli vezetésre való jármű, mert billeg, bólogat a tükörsimánál akár csak kicsit rosszabb aszfalton is. Sok műszaki újítást sem tartalmaz.
Mercedes-Benz E osztály – 3 pont
Egyike az iparág legösszeszedettebb autóinak – az ülései, zajcsillapítása, rugózása talán az istenek ajándéka volt. Ennek van a kombik közül a legnagyobb csomagtartója is. Igazi zúzógép a nagyobb benzinesekkel, harmatos fogyasztású spórmobil az új generációs dízelekkel. Sajnos a Mercedes ceruzája vastagon fog az árcédulán, a C/E/S osztályos egyen-design pedig már kezd unalmassá válni.
Nissan Micra – 3 pont
A Micra jóval nehezebb súlyú játékos, mint gondolhatná bárki, hiszen sose láttunk még ilyen kis autót ennyi érdekes szolgáltatással. Sávelhagyás-figyelő, távolságtartó tempomat, térhatású hifi, összeszedett, mégis sportos futás, tág csomagtartó – ezek a kiemelendő pontjai. De a hátsó ülésein nagyon szűk, a formája megosztja a véleményeket, az olcsóbb kivitelek belső tere pedig annak is látszik – olcsónak.
Peugeot 3008 – 4 pont
Ezzel a modellel merészen még vadabb vizekre evez a Peugeot. A kinézetével hatalmasat szól, de a belseje még jobban néz ki – a 3008-ast birtokolni, utasának lenni, látni egyformán eseményszámba megy. Úgy tud komoly autónak kinézni, hogy közben takarosan kompakt méretű marad, bár a pattogós rugózásán javíthattak volna még egy adagot. Legjobb a kisebb motorokkal venni, négykerékhajtásost még nem gyártanak belőle.
Toyota C-HR – 4 pont
A Prius 4 egy műszaki csoda, amely irritálja a szemet, ám a C-HR formáját egy másik galaxisban rajzolták. A kettőt kombinálva megkapjuk a C-HR Hybridet, amely a legjobban kinéző eddigi Toyota-hibrid, tehát magasra emeli az új típus rangját. Sajnos az 1,2-es turbómotorral szerelt, kézi váltós alapváltozat jobb autó.
Volvo S90/V90 – 3 pont
Ez a legjobban kinéző idei Év Autója-díjesélyes autó, különösen a kombi kivitele. Műszakilag azonos az egy évvel korábbi XC90-essel – ugyanaz a padlólemez, a motorok, egyáltalán, az egész technikai alapja. Szintén azonos a tabletszerű fedélzeti rendszer is, és a belseje is hasonló stílusú. Kicsit frissítettek a biztonsági és kényelmi funkciókon, de ez az autó idén már nem áttörés.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
