Škoda épülhet Tata-alapokra
Aláírt egy szándéknyilatkozatot az indiai ipari óriás és a Volkswagen csoport, ami azért meglepő, mert a Tata korábban a Fiat partnere volt.
A nyilatkozatokból arra lehet következtetni, hogy a szövetség elsődleges célja a VW csoport terjeszkedése Indiában, de elemzők szerint ennél sokkal több lehetőség rejlik egy ilyen szövetségben. Az indiai piac ugyanis nagyszerű prototípusa a világ szegényebb régióinak, ahol – ha Kínát nem számítjuk – a Volkswagennek még bőven van lehetősége növelni a jelenlétét.
Az aláírás bejelentése kapcsán az is kiderült, hogy a Škodát jelölték ki a Tatával közös fejlesztések irányítására, ami több szempontból is logikus lépés. Egyrészt a cseh márka egy ideje már jelen van Indiában, így van egy helyi gárdájuk, amely alkalmas a kapcsolattartó szerepre. Másrészt jelenleg a Škoda áll a legközelebb ahhoz, hogy a Volkswagen csoport olcsó márkájának nevezhessük, ha erre az európai kínálat alapján nem is gondolnánk feltétlenül.
A Volkswagen korábban a Suzukival való partnerségtől várhatta volna, hogy elősegíti az indiai terjeszkedését, de a japán vállalattal randán összevesztek, mielőtt bármiféle együttműködés létrejött volna. A Tata számára a német partner korszerű műszaki megoldásokat jelenthet, de a VW is tanulhat az indiai partnertől, amely az utóbbi években az olcsó autók előállítására koncentrált. Egyes feltételezések szerint a VW – illetve a Škoda – jó hasznát veheti a nemrég gyártásba küldött AMP padlólemezüknek, amelyre sokkal olcsóbb modellek épülhetnek, mint a Volkswagen európai piacra optimalizált MQB rendszerére.
Most elsősorban persze általánosságokat pufogtattak a VW és a Tata illetékesei, de valószínűleg ők sem tudnak többet: azt mondják, a következő hónapok során jelentik be az együttműködés részleteit, amelyekről még bőven folynak a tárgyalások.