Megjött a telekjáró Insignia
Már az előző Insigniából is készült efféle terep-kombi, de a második generáció esetében nem vártak a bemutatóval: gyakorlatilag a kezdetektől kapható lesz ilyen kivitel is.
Úgy néz ki, a terepkombi-műfaj népszerűsége nem kopik, sőt, mintha egyre többen kínálnának ilyen típusváltozatot. Miért is ne tennék: a kifejlesztése viszonylag olcsón megoldható egy már meglevő kombi alapjait használva, és úgy tűnik, a kereslet sem lohad. Így az Opel a második generációs Insignia alapjaira is elkészítette a Country Tourer változatot. Egy picit megemelték a futóművet, így a hasmagasság 2 centiméterrel nőtt, és az autó alsó peremét, illetve a sárvédőíveket szépen körbevették fényezetlen műanyag elemekkel.
Más látható eltérés nincs is, bár egyelőre kizárólag összkerék-hajtású változatok készülnek majd. Igaz, az előző Country Tourert is csak a premierje után jóval kezdték el fronthajtással árusítani, és simán lehet, hogy ezúttal is hasonlót terveznek. Az összkerék-hajtás is új, bár ezzel a nyomatékvektorozásra képes szerkezettel a Grand Sportban már találkozhattunk korábban. Érdekes, hogy az Opel a motorválasztékról egyelőre hallgat, bár valószínű, hogy ezen a téren sem lesz nagy eltérés a kombihoz képest.
A szűkszavúságuk persze érthető: megrendelni júniustól lehet az autót – addig biztosan kiderül még néhány lényeges részlet – élőben viszont csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon láthatja a közönség a Country Tourert. Valószínű, hogy a korai bemutató is csak annak köszönhető, hogy a Buick Észak-Amerikában leleplezte ugyanezt az autót Regal TourX néven, kifejezetten igényes belső térrel és kétliteres, 250 vagy 295 lóerős turbós benzinmotorral.