Nagy BMW két liter alatti fogyasztással
Az M550d mellett egy másik új ötös változatot is bemutatott a BMW, 530e iPerformance néven. Ez a változat konnektoros hibrid hajtásláncot kap, négyhengeres turbós benzinmotorral, és egyértelműen alacsony fogyasztásra optimalizálták.
A benzinmotor a jól ismert kétliteres visszafogott, 184 lóerős változata, ezt egészíti ki egy 113 lóerős villanymotor. Az összteljesítmény 252 lóerő, a két motor együttes nyomatéka pedig 420 Nm. A gyári adat szerint ezzel a BMW nagykocsija akár 6,2 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a csúcssebessége pedig 235 km/h. Az igazán nagy attrakció azonban az 1,9 literes átlagfogyasztási adat, ami nyilván úgy értendő, ha az 50 km-es elektromos hatótávolságot úgy számoljuk, mintha az autó nem fogyasztana semmit, és persze az NEDC ciklus szerint mérve igaz, aminek tapasztalataink szerint nincs sok köze a valósághoz, de az eredmény így is figyelemre méltó. A BMW is csak becslésnek mondja – nyilván ezzel szeretnék elkerülni, hogy az amerikai EPA méréseinek eredményei láttán szabadkozásra kényszerüljenek.
A 9,2 kWh-s akkumulátorcsomag a hátsó ülések alá kerül, és háztartási konnektorból kb. öt óra alatt tölthető fel teljesen, ha lemerítették. A BMW saját, 3,7 kW-os töltőjét használva ugyanez kb. három óra alatt is végrehajtható. Tisztán elektromos üzemmódban 140 km/h a végsebesség, de ennél sokkal lassabban kell haladni, hogy tényleg elmenjen az 5-ös 50 kilométert villanyautóként használva. A BMW kifejezetten büszkén említi, hogy a világon elsőként alkalmaz olyan intelligens töltési rendszert, amely egy előre megadott időpontra tölti fel az akkumulátort, és azokat az időszakokat részesíti előnyben, amikor több zöld energia áll rendelkezésre.
Mindebből persze kevés látszik az autón – hogy mégis felismerhető legyen, a BMW néhány kék dekorációs elemet alkalmaz, például a hűtőmaszk rácsrúdjai között, és a felnikupakokon.