Újabb dollármilliárdokba kerülnek a V6-os dízelek a VW-nek
A 475 ezer kétliteres TDI motor mellett mellékes ügynek tűnhet a 80 ezer háromliteres V6-os dízel ügye, de mivel ezek a csalószoftveres dízelek jóval drágább autókba kerültek, ezeknek a cseréje illetve javítása is jó drága lesz. Ezek ügyében most született meg a bírósági ítélet a San Francisco-i kerületi bíróságon.

Az ítélet szerint az első generációs, 2009 és 2012 között gyártott V6-os motorokkal gyártott Audi Q7-eseket és VW Touaregeket a Volkswagennek vissza kell vásárolnia a 2015 szeptemberi áron. Bár a bíróság szakértői szerint nem valószínű, hogy a VW ezekhez a motorokhoz megfelelő javítást tudna kiadni, a tulajdonosok várhatnak 2019 utolsó napjáig azzal a döntéssel, hogy visszavásároltatják-e az autójukat, vagy megtartják. Ha lesz olyan javítás, amelyet a hatóságok jóváhagynak, akkor is számíthatnak egy nagyobb összegre – 7700 és 13 800 dollár közt lehet a nekik járó kompenzáció.
A második problémás V6-os dízel-generáció, a 2013 és 2016 között háromliteres TDI motorokkal gyártott VW Touareg, Audi Q7, A6, A7, A8, A8L, Q5 és Porsche Cayenne modellek esetében azt tartják a valószínűnek, hogy lesz megfelelő javítás, így a tulajdonosoknak várniuk kell, de ők is számíthatnak kompenzációra, méghozzá egy 7000 és 16 000 dollár közti összegre.
Az előzetes számítások szerint a Volkswagen költsége a V6-os dízelek kapcsán 1,22 és 4,04 milliárd dollár közé tehető, attól függően, hogy milyen arányban választják az autók tulajdonosai a visszavásárlás lehetőségét.
A Volkswagennel együtt a Bosch-hal is megegyezés született: a beszállítót 327 millió dollár megfizetésére kötelezték, amiért részt vett a csalószoftveres dízelek kifejlesztésében, viszont a vásárlók kártalanításában nem kell részt vennie, ami jó egy nagyságrenddel drágább lett volna.
A Volkswagen eddig nagyjából 25 milliárd dollárt kell, hogy kifizessen a dízelbotrány kapcsán, csak az Egyesült Államokban, bár úgy tűnik, lassan megáll ennek az irdatlan összegnek a növekedése, hisz minden nagyobb vizsgálat lezárulni látszik. A teljes költség ennél persze jóval magasabb lesz, hisz nem csak Észak-Amerikában adtak el csalószoftveres dízelmotorokat, viszont más piacokon jóval kisebb költséggel úszhatták meg az ügyet – általában elegendő elvégezni egy-egy szoftverfrissítést az autókon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
